Módosította az Országgyűlés az egyes gazdasági tárgyú törvényekről szóló jogszabályt, és ezzel az már végszavazásra vár. A szöveg tartalmazza többek közt, hogy „a regisztrációs adóról szóló törvény szerint az egyébként fizetendő regisztrációs adó 50 százalékát nem kell megfizetni azon, külföldi forgalmi rendszámmal – e törvény kihirdetésének napjáig – ellátott gépjármű után, amelynek forgalomba helyezését 2011. december 31-ig kezdeményezik”. A rendelkezés része annak a csomagnak, amely azt igyekszik előmozdítani, hogy a magas hazai regisztrációs adó elkerülése érdekében külföldön forgalomba helyezett, de itthon használt gépkocsikat honosítsa tulajdonosa. Ennek egyik eszköze a bizonyítási kényszer megfordítása, azaz jövőre már az autósnak kell igazolnia, hogy életvitelszerűen külföldön tartózkodik, és nem a rendőrrel, hanem alkalmasint az adóhatósággal szemben. A másik eszköz az adóamnesztia: az év végéig fele adóval tetethetnek magyar rendszámot az autójukra a külföldi felségjelű kocsit használók. Csakhogy a magyar parlament túlságosan bőkezű a megtért adóoptimalizálókkal szemben – állítja az Autós Nagykoalíció (ANK). Erdélyi Péter, az ANK-tag Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke lapunk kérdésére azt mondta, úgy tűnik, mintha a törvényalkotók nem vették volna figyelembe az értékcsökkenés intézményét. Ez annyival érthetetlenebb, hiszen ugyanezen salátatörvénynek egy másik pontja rendelkezik az amortizáció mértékének a növekedéséről. Vagyis az az üzembentartó, aki mondjuk négyéves használt autóját az év végéig magyar rendszámmal látja el, az értékcsökkenési szabályok értelmében már eleve 49 százaléknyi adót fizet, és ehhez jön még az 50 százalékos állami kedvezmény. Erdélyi Péter szerint így a megtért adóoptimalizáló akár 70 százalékos kedvezményben is részesül. Az ANK álláspontja szerint az értékcsökkenési szabályok miatt immár szükségtelen az 50 százalékos engedmény.
Átalakuló lízingpiac. A hazai lízingpiacra visszatérni látszanak a korábbi húzóágazatok. Ha nem is a három évvel ezelőttihez hasonló szintre, de ismét nőtt a haszongépjármű-finanszírozás mértéke, ami mögött a több éve elhalasztott beruházások pótlása áll – tette közzé az ING Lízing Magyarország. A gazdaság fokozatos beindulásával együtt járó infrastrukturális beruházásokkal egyre nagyobb igény mutatkozik gyártósorok és berendezések finanszírozásra. A hazai lízingfinanszírozók nehéz helyzetben vannak, mert egy időben kellett szembesülniük a piac drasztikus csökkenésével és a finanszírozott portfólió fokozatos romlásával. A lízingfinanszírozási forma Magyarországon elsősorban a kis- és középvállalati szektorban volt jellemző, ám a válság ezt a szektort érintette a legnagyobb mértékben. Ezért a hazai lízingpiaci szereplők száma jelentősen csökkent, egy részük nem élte túl a válságot, a banki hátterűek közül pedig többen beolvadtak az anyavállalatba.
Manfred Weber és Brüsszel fizeti Magyar Péter országjárását