Az első fecske – MG Cyberster próbakör

Magyarországon tettük próbára pár kilométer erejéig az MG Cyberster roadstert, aminek egyelőre nincs ellenfele a piacon.

2025. 05. 30. 7:00
Fotó: Lővei Gergely
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyedülálló ajánlat a piacon az MG Cyberster, nincs ellenfele, egyedül a Porsche készül hasonló autóval, de a hírek szerint ők 2027-re halasztották a villanymotoros 718-utód piacra dobását. Szóval aki villanymotoros roadsterre vágyik, annak nincs választása. De csalódnia se kell nagyon, ahogy azt néhány perces elég intenzív vezetés során megtapasztalhattam.

 

A flottapiacra helyezi a fókuszt az MG hazai importőre, ebből az alkalomból a zsámbéki Drivingcampben szerveztek egy olyan napot, ahol a márka két legfontosabb modelljét kipróbálhattuk, a kompakt ZS és a középkategóriás HS szabadidő-autók a számok alapján jó eséllyel indulhatnak a beszerzéseken – benzines, öntöltő hibrid és plug-in hajtás közül lehet választani –, épp csak valahogy az ügyfelek/flottakezelők számára nyilvánvalóvá kell tenni a létezésüket. Ezen a rendezvényen vezethettünk MG Cyberster roadstert az országúti modulon, felvezetőautóként MG4-est használtak. Aztán amikor annak elfogyott a fékje, jött az MG4 Xpower.

Der MG Cyberster wurde noch nicht für den deutschen Markt homologiert und das Fahrzeug ist noch nicht im Verkauf. Die offiziellen Werte des Stromverbrauchs und der CO₂-Emissionen werden zur Markteinführung (voraussichtlich Mitte–Ende 2024) vorliegen und veröffentlicht.
Forrás: MG Motor Deutschland GmbH

Manapság szokatlan látvány a széles és lapos karosszéria, de igazán akkor támad csődület a Cyberster körül, ha nyílnak az ajtók. Az elektromosan mozgatott, előre-felfelé-kifelé feltáruló ajtók nagyon látványosak, és tényleg elég helyet adnak a kényelmes ki- és beszálláshoz. Aggódni egyébként nem kell, 

ultrahangos érzékelő van rajtuk, nehogy a kelleténél közelebbi kapcsolatba kerüljenek például a garázs falával vagy a szomszéd helyen parkoló autóval.

A próbanapon a gyakori vezetőváltás miatt előjött az ide kapcsolódó hiba, az elektromos ülésállítás kapcsolóit az ajtókárpiton helyezték el, nyitott ajtónál nem a legegyszerűbb hozzáférni ezekhez – ám aki állandó jelleggel használja a Cyberstert, annak a második beszállástól ez már nem probléma.

MG Cyberster XPOWER (Batteriekapazität 77 kWh), Elektromotor 375 kW (510 PS) – Energieverbrauch kombiniert: 19,1 kWh/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 0 g/km; CO₂-Klasse: A.**

Die Angaben sind nach Vorgaben und Messmethoden der Pkw-EnVKV erstellt. Der tatsächliche Energieverbrauch und der CO₂-Ausstoß eines Pkw sind nicht nur von der effizienten Ausnutzung des Kraftstoffes/der zugeführten Energie durch den Pkw, sondern auch vom Fahrstil und anderen nichttechnischen Faktoren abhängig.
Forrás: MG Motor Deutschland

Én az 1,9 méteres magasságommal nagyjából az MG roadster méretskála felső végén helyezkedek el, a fejem búbja a szélvédő mögötti szélárnyék határán helyezkedik el, még szerencse, hogy nem vagyok kényes a frizurámra. A beülés után mintegy öt másodperccel már indultunk is, örültem, hogy sikerült ennyi idő alatt kisilabizálni, hogy épp melyik kapcsoló megnyomására indulok előrefelé – mennyivel egyszerűbb lenne egy billenőkapcsoló az emeletes gombsor helyett. Nem kalandoztam a menüben, hogy megtaláljam a sportos beállításokat, de így se lehet panaszkodni a tudásra.

 

Elképesztően nagyot tol az MG Cyberster GT, az 510 lóerő rendszerteljesítményű, két hajtómotoros összkerékhajtásnak nem az ereje fogy el, hanem az országúti modulon lévő egyenes. Jön a lassító, harap a fék, a nagyon vastag és jól megformált karimájú volánnal könnyen megy az irányítás, még terhelésváltáskor se idegeskedik, igaz, a Pirelli abroncsok dolgoznak rendesen. 

Érezhetően azok tapadása segít az üresen is 2060 kg tömegű autónak a lassításban és a fordulásban.

Olyan ellenőrzött körülmények között, mint a Drivingcamp, ez még működik, de közúton már észnél kell lenni, hiszen bármelyik kanyarban lehet gázolajfolt/sárfelhordás/kavics, amitől aztán „fűnyíró üzemmódba kapcsol az autó” – hogy idézzem az instruktor szavait. A kátyúkról és egyéb úthibákról ne is beszéljünk…

 

Feltűnő jelenség az MG Cyberster, de nem a múltból ismert kanyarvadász nyitott sportkocsival van dolgunk, sokkal inkább egy tető nélküli villanyautóval annak minden előnyös és hátrányos tulajdonságával együtt. Az igazi élményhez szüksége van a jó tapadásra, ebből az egyenletből pedig a közutakon csak a jó abroncsra terjed ki az MG Cyberster vezetőjének ráhatása, szóval ésszel kell vezetni az alapvetően az érzelmekre ható roadstert.  

 

De vajon mennyibe kerül?  Nos, az árakról korábbi cikkünkben részletesen beszámoltunk, az alábbi linken tudja megnyitni:

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.