Egyedülálló ajánlat a piacon az MG Cyberster, nincs ellenfele, egyedül a Porsche készül hasonló autóval, de a hírek szerint ők 2027-re halasztották a villanymotoros 718-utód piacra dobását. Szóval aki villanymotoros roadsterre vágyik, annak nincs választása. De csalódnia se kell nagyon, ahogy azt néhány perces elég intenzív vezetés során megtapasztalhattam.

A flottapiacra helyezi a fókuszt az MG hazai importőre, ebből az alkalomból a zsámbéki Drivingcampben szerveztek egy olyan napot, ahol a márka két legfontosabb modelljét kipróbálhattuk, a kompakt ZS és a középkategóriás HS szabadidő-autók a számok alapján jó eséllyel indulhatnak a beszerzéseken – benzines, öntöltő hibrid és plug-in hajtás közül lehet választani –, épp csak valahogy az ügyfelek/flottakezelők számára nyilvánvalóvá kell tenni a létezésüket. Ezen a rendezvényen vezethettünk MG Cyberster roadstert az országúti modulon, felvezetőautóként MG4-est használtak. Aztán amikor annak elfogyott a fékje, jött az MG4 Xpower.

Manapság szokatlan látvány a széles és lapos karosszéria, de igazán akkor támad csődület a Cyberster körül, ha nyílnak az ajtók. Az elektromosan mozgatott, előre-felfelé-kifelé feltáruló ajtók nagyon látványosak, és tényleg elég helyet adnak a kényelmes ki- és beszálláshoz. Aggódni egyébként nem kell,
ultrahangos érzékelő van rajtuk, nehogy a kelleténél közelebbi kapcsolatba kerüljenek például a garázs falával vagy a szomszéd helyen parkoló autóval.
A próbanapon a gyakori vezetőváltás miatt előjött az ide kapcsolódó hiba, az elektromos ülésállítás kapcsolóit az ajtókárpiton helyezték el, nyitott ajtónál nem a legegyszerűbb hozzáférni ezekhez – ám aki állandó jelleggel használja a Cyberstert, annak a második beszállástól ez már nem probléma.

Én az 1,9 méteres magasságommal nagyjából az MG roadster méretskála felső végén helyezkedek el, a fejem búbja a szélvédő mögötti szélárnyék határán helyezkedik el, még szerencse, hogy nem vagyok kényes a frizurámra. A beülés után mintegy öt másodperccel már indultunk is, örültem, hogy sikerült ennyi idő alatt kisilabizálni, hogy épp melyik kapcsoló megnyomására indulok előrefelé – mennyivel egyszerűbb lenne egy billenőkapcsoló az emeletes gombsor helyett. Nem kalandoztam a menüben, hogy megtaláljam a sportos beállításokat, de így se lehet panaszkodni a tudásra.
