Tavaly ünnepelte fennállása 100. évfordulóját az angol (egy ideje már a kínai SAIC konszern kötelékébe tartozó) MG autómárka, mely leginkább emlékezetes évtizedeiben, az ötvenes, hatvanas és hetvenes években nyitott, kétüléses, mégis megfizethető sportkocsijaival vált világhírűvé. Kézenfekvő döntés volt a jubileumot egy vadonatúj roadster európai bevezetésével megünnepelni, melynek első példánya idén márciusban Magyarországra is megérkezett, és az AMTS-en (Autó, Motor és Tuning Show-n) mutatkozott be a hazai nagyközönségnek.

Erre az eseményre Paul Gotham, az MG Motor vezető formatervezője is ellátogatott a kiállításra, és a sportkocsi leleplezése előtt betekintést adott a londoni dizájnközpont működésébe, illetve ismertette a mérnöki filozófia lényegét: „A Cyberster megtestesíti az MG merész jövőképét: egy ikonikus roadster formájában hozza el az elektromos mobilitás izgalmait. Arra törekedtünk, hogy a hagyományos brit sportautó karakterét ötvözzük a modern technológia nyújtotta lehetőségekkel, megalkotva egy autót, amely egyszerre látványos, dinamikus és élménydús.”

Mint Mr. Gotham szavaiból (és korábbi bemutatónkból) kiderült, az új, felfelé nyíló ajtós roadster kizárólag elektromos hajtással elérhető, és
ezzel a szériagyártású modellek közt egyedülálló a piacon, sajátos módon megvalósítva a teslások régi álmát.
Egyszerre futurisztikus és retró – részben az egykori bestseller MGB-re emlékeztető – a formája, a belsejét pedig a kissé elnagyolt fizikai gombok mellett 3+1 kijelző, illetve sok bőrborítás dominálja. Szerencsére a mára divatjamúlt szegmentált fém helyett klasszikus vászontetővel lehet befedni az utasteret.

Magyarországon májustól, kizárólag rendelésre, néhány kiválasztott MG-szalonban lesz elérhető az új roadster, de már most publikusak az árai. Eszerint az egy (hátsó) villanymotoros Trophy alapmodell 340 lóerővel, 507 km WLTP hatótávval és minden elvárható extrával 24,19 millió forintba kerül, ami a tudását és teljesítményét tekintve reálisnak tűnik. Aki hajlandó bő hárommillió forinttal többet fizetni, a kétmotoros, 503 lóerős GT csúcskivitelt állíthatja be a garázsába, durva (725 Nm) nyomatékkal és alig 3,2 másodperces 0-100 km/h sprintidővel, de majd a teszteken derülhet ki, hogy nagyobb tömege nem jelent-e hátrányt kanyargós utakon.

Akad egy másik, természetesen nagyobb számban eladni tervezett új modellje is az idei év elejétől Magyarországon új, gyári importőri bázissal jelen lévő brit–kínai autómárkának. Ez nem más, mint közepes méretű (4,65 méter hosszú), már a második generációnál járó HS-modell új, plug-in hibrid változata, a hazai weboldal adatai szerint 272 lóerős rendszerteljesítménnyel, 103 kilométeres tisztán elektromos és több mint 1000 km kombinált hatótávval. Hajtásának fő elemei a következők: az 1,5 literes, négyhengeres benzines, az elődénél jóval izmosabb, 183 lóerős villanymotor, a hatékony generátor és a 24,7 kWh-re megnövelt kapacitású akkumulátor.

Bár a többi új plug-in hibrid autóhoz hasonlóan nem jogosult már zöld rendszámra, mellette szólhat a – rendszeres töltés melletti – hatékonyság, illetve a jó menetteljesítmény, amit jelez a 6,8 másodperces 0–100 km/h-s gyorsulási idő.
Riválisaihoz képest versenyképes a PHEV-modell 16,24 milliós induló ára, de azért nem árt alapos számításokat végezni,
mert a HS-hibrid rendszer nélkül, 1,5-ös turbómotorral már 11,64 millió forinttól elérhető. Aki pedig a tízmilliós lélektani határ alatt keres új négykerekűt, a márka kínálatában az MG3 kisautó, vagy a régi és alaposan átdolgozott ZS kis-SUV változatai közül választhat, 7 év/160 ezer kilométeres garanciával.
