A 70 éves SsangYong márkát 2022-ben vásárolta fel a vegyiparban és az acélgyártásban hírnevet szerzett dél-koreai KG Group, nem sokkal később az új vezetőség úgy döntött, KGM (KG Mobility) néven folytatják az autógyártást (a SsangYong jellegzetes, sárkányos emblémáját azért megtartották). Nem kis feladatra vállalkoztak a névváltással, legalább akkorára, mint amikor – az egyébként szintén dél-koreai – Daewoo-t Chevrolet-re keresztelték át, miután a csődközeli helyzetben lévő autógyártót a General Motors felvásárolta 2011-ben.
A KGM magyarországi forgalmazója, az AutoWallis régiós központként összesen kilenc piacon felel a rebrandingért,
Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Szerbiában, Montenegróban, Boszniában és Koszovóban is megkezdődött a bevezető kampány, amelynek célja, hogy széles közönséghez eljusson a névváltás. A márka megismerésében kulcsfontosságú szerepet játszik majd az új Actyon, a típussal pedig olyan jól ismert típusoktól halásznának el vevőket, mint a Skoda Kodiaq, a Toyota RAV4 vagy a Nissan X-Trail.
1. Csak határozottan!
Két év fejlesztési idő után vált sorozatérett modellé az Actyon, melyet a Torres és a Rexton közé pozicionálták. Látszik, hogy a tervezők nem riadtak meg a merész formáktól sem, de a KGM célja pont ez: önmagában az autó karakterével igyekeznek magukra terelni a figyelmet. A kupészerű farú, 4,7 méteres szabadidő-autóhoz alapáron adják a 20 collos (!) könnyűfém felniket, melyek szépen kitöltik a hatalmas kerékjáratokat. Feltűnő a karosszéria részletgazdagsága, a dél-koreai nemzeti lobogón látható motívumok (tűz, víz, levegő, föld) például a fényszórókat összekötő csíkban jelennek meg. A KGM hétféle külső színnel kínálja a típust, ebből ötnél akár fekete tető is konfigurálható.

Fotó: KGM
2. Bőrbelső alapáron
Egyelőre egyetlen felszereltséggel lehet megvásárolni a modellt, az alapáras fekete steppelt bőrkárpit mellett fekete-vörös, illetve a fotókon szereplő bézs összeállítás is kérhető. A roppant tágas és szellős elrendezésű belsőből amennyire csak lehet, száműzték a fizikai gombokat, a legtöbb funkció a 12,3 colos központi kijelzőről érhető el. A lebegő középkonzol mellett a lapított kormánykerék (magasabb vezetőknek több lábhely) is vevőcsalogató lehet, ám az első üléspróba alapján a felhasznált anyagok minősége és a letisztult, modern formavilág okozta a legkellemesebb meglepetést. Az Actyon egyértelműen a szegmens igényesebb autói közé tartozik, bár szemmagasság alatt azért bőven találni olcsó, kopogós műanyagokat is.