Igazi sportszedánnak ígérik az új Toyota Mirai-t
A 2019-es Tokiói Autószalonon ismerhettük meg a hidrogén tüzelőanyagcellás Toyota Mirai második generációjának tanulmányát, a hónap elején pedig Japánban bemutatták a szériaváltozatot. A hátsókerékhajtású felépítésre váltó típus luxuslimuzinná alakul, hossza 4975 mm, szélessége 1885 mm, magassága 1470 mm, a tengelytávolság 2920 mm; az elődhöz képest egy 85 mm-rel hossz és 70 mm-es szélesség-beli növekedést jelent, miközben a magassága 65 mm-rel csökken, a tengelytávolság 140 mm-t nyúlik. Kettő helyett már három hidrogéntartály van a fedélzeten, a kardánalagút helyére és a hátsó tengely elé illetve mögé szerelik ezeket, az áramtermelő egység az első ülések közül a kocsi orrába költözik. Új gyártástechnológiával készülnek a tartályok, a folyamat harmadára rövidíti az egy tároló elkészítéséhez szükséges időt. A második generációs tüzelőanyagcella 125 kW teljesítményt képes előállítani, az előd még csak 114 kW-ot tudott, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor 182 lóerős teljesítményű.