A tanárok nagyobb megbecsülésére szólított fel Schmitt

Az EP Kulturális és Oktatási Bizottsága csütörtöki ülésén, nagytöbbséggel elfogadta a Jobb iskolákról szóló európai együttműködés menetrendje című jelentést, amelynek parlamenti téma felelőse Schmitt Pál – írja sajtóközleményében a politikus. Az előterjesztés plenáris vitájára áprilisban kerül sor. • „Azonnali intézkedésekre van szükség a tanárverések miatt”

MNO
2009. 03. 05. 20:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Schmitt Pál által előterjesztett jelentés támogatja az Európai Unió oktatási miniszterei által elfogadott referenciaértékeket, amelyek a korai lemorzsolódás csökkentésére, az olvasási és szövegértési készség javítására és az érettségit szerzők arányának növelésére irányulnak.

A jelentés rámutat, hogy az e téren végzett tagállami erőfeszítéseik még nem elégségesek. Jó iskola nincs jól képzett, minőségi pedagógusok nélkül – hangsúlyozta Schmitt Pál a bizottsági szavazást követően. Ezért arra hívják fel a tagállamokat, hogy tegyenek meg mindent a tanárképzés javítása, valamint a tanárok nagyobb erkölcsi és anyagi megbecsültsége érdekében – olvasható a közleményben. Vonzóvá kell tenni a tanári szakmát a legtehetségesebb fiatalok között is, ehhez azonban nélkülözhetetlen a megfelelő anyagi és társadalmi elismerés – mondta Schmitt. Hozzátette: fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy az oktatás és a tantervek ne csupán gazdasági szempontoknak legyenek alárendelve, mivel az iskola egyúttal a személyiségfejlődés és szocializáció egyik legfontosabb színtere. Teret kell kapjon a művészeti képzés is, amely elősegíti a kreativitás és az egyéniség kibontakozását. Nem feledkezhetünk meg a szomatikus nevelésről, az iskolai testnevelésről és sportról sem, hiszen állóképesség és fizikai fittség nélkül mit ér a tudás – tette fel a kérdést Schmitt.

Annak érdekében, hogy az iskola betölthesse társadalmi kiegyenlítő szerepét, fontos, hogy a közoktatás állami feladat maradjon – hangsúlyozta Schmitt Pál. A hátrányos helyzetű közösségek – mindenekelőtt a bevándorló és roma származású gyermekek – társadalmi beilleszkedését akkor segíti elő az iskola, ha az iskolai közösség, beleértve a tanári kart, hűen tükrözi a társadalmat.

A jelentést a Kulturális és Oktatási Bizottság valamennyi frakciója támogatta, csupán négy képviselő tartózkodott a szavazáskor. Ők azt a javaslatot kifogásolták, hogy minden közoktatási intézmény – így az egyházi fenntartású iskolák is – részesüljön azonos mértékű állami támogatásban. A jelentés az Európai Parlament áprilisi plenáris ülésén kerül megvitatásra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.