Az önkormányzat döntését a lélekszám rohamos növekedése és a felduzzadt gépjárműforgalom miatti parkolási káosz indokolja – közölte. A szakértő elmondta: bemutatta a városüzemeltetési bizottságnak a település jelenlegi közlekedési helyzetét elemző, illetve a fejlesztés módozatait tartalmazó dokumentumokat. Ezekből kiderül, hogy ugyanúgy szükség lenne egy úthálózati hierarchia létrehozására, mint a belső autóbusz-hálózat fejlesztésére, egy helyi parkolási rendelet kimunkálására, illetve kerékpárút, kerékpár tárolók és gyalogos átkelőhelyek építésére.
Szó van a már meglévő épületek akadálymentesítéséről és lakó-pihenő övezetek kijelöléséről, illetve a közlekedési kultúra ismérveinek óvodai, iskolai oktatásáról is. Dobrocsi Tamás hozzátette: az idei év végén, vagy a jövő év elején kezdődő építkezések alapjául szolgáló koncepciót a lakossági vélemények begyűjtése után az anyagi források függvényében hagyja majd jóvá a képviselő-testület.
Veresegyházán 1990 óta 6400-ról 15 ezerre emelkedett a lélekszám. Jelenleg vasúton naponta 2600-an, autóbusszal 2000-en, autóval irányonként 16-18 ezren érkeznek a városba, illetve hagyják el azt. A belső úthálózat túlzsúfolt, a piac környékén pedig parkolási káosz uralkodik. Különösen a nyári csúcsidőben, amikor szombatonként közel 1500 gépkocsi jelenik meg a 600 kiépített parkolóhely mentén.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.