Szijjártó: A kormány totálisan alkalmatlan feladata ellátására

Se ötlet, se tehetség, se alkalmasság nincs a válság kezelésére – jelentette ki Szijjártó Péter azzal kapcsolatban, hogy a miniszterelnök egy külső tanácsadó céget bízott meg annak a javaslatnak az elkészítésével, amely végül csúfosan megbukott Brüsszelben, az EU-csúcson. A politikus szerint ez bizonyíték a kormány „totális alkalmatlanságára”, ráadásul azt a kérdést is felveti, mi szükség a drága pénzen működtetett minisztériumokra.

MNO
2009. 03. 10. 14:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz szerint az, hogy Gyurcsány Ferenc kormányfő egy külsős cég által készített koncepcióval utazott Brüsszelbe, hogy segítséget kérjen a magyarországi válság kezeléséhez az EU-csúcson, minden eddiginél jobban mutatja a kormány alkalmatlanságát – mondta az ellenzéki párt szóvivője kedden Budapesten.

Az, hogy a miniszterelnök egy külső tanácsadó céget bízott meg annak a koncepciónak az elkészítésével, amellyel Brüsszelbe indult, felveti azt a kérdést, miért vannak a minisztériumok, miért kell az apparátusokat fenntartani – mondta Szijjártó Péter sajtótájékoztatón. Közölte: a hétfőn nyilvánosságra került hír azt mutatja, „felesleges az a hatalmas bürokrácia, felesleges a kifizetett sok százmillió forint”, amit a Pénzügyminisztérium, a Miniszterelnöki Hivatal, illetve a gazdasági tárca működtetése emészt fel.

Mint Szijjártó Péter mondta, ebben az esetben nem is az ár az elsődleges, sokkal inkább az, hogy a tanácsadó cég alkalmazása annak a beismerése, hogy a kormány „totálisan alkalmatlan” feladata ellátására. Világossá vált, hogy „se ötlet, se tehetség, se alkalmasság” nincs a válság kezelésére, a válság megoldására – hangsúlyozta a politikus a Fidesz elnöksége által megfogalmazódott véleményt. A magyar emberek jogos igénye, hogy „a kormány ne próbálja elkendőzni a dolgot, ne próbáljon meg egy nehezen hihető válasszal előállni, mondják meg, hogy milyen és mennyibe kerülő együttműködés áll a külső cégtől megrendelt anyag hátterében” – fogalmazott Szijjártó. Hozzátette: jó lenne tudni azt is, hogy gyakran előfordul-e, hogy a drága pénzen fenntartott kormánybürokrácia, a minisztériumok nem tudják vagy nem akarják ellátni feladatukat, és helyettük külsős cégek megbízására kerül sor.

Szijjártó emlékeztetett: hétfőn derült ki, hogy a miniszterelnök olyan koncepcióval ment Brüsszelbe, amelyet egy külső tanácsadó cég készített. Megjegyezte ugyanakkor azt is, a brüsszeli EU-csúcson a miniszterelnök „teljes kudarcot vallott”. Mint mondta, a kudarcnál csak ennek következménye volt nagyobb. Közölte: a brüsszeli csúcs után a szomszédos országok kiközösítették maguk közül Magyarországot, a forint mélyrepülésbe kezdett, a világ vezetői pedig elrettentő példaként emlegetik Magyarországot. „Az egykori régiós első, az egykori éllovas durva, megalázó helyzetbe került” – fogalmazott Szijjártó Péter, aki szerint a kudarcnak az az oka, hogy nem volt egyeztetés a közép-európai országok között, nem volt egységes közép-európai akarat, összefogás a Brüsszelbe vitt javaslat mögött.

Budai Bernadett a keddi kormányszóvivői tájékoztatón sajtóhírekre reagálva korábban azt hangsúlyozta: a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) csak ad hoc konzultációkat folytatott a McKinsey and Company nevű céggel, amelyeken elhangzottak bizonyos javaslatok. Ezek közül volt olyan, amely beépült a kormány uniós válságkezelő javaslatába, valamint a Válság és Növekedés című kiadványba, de mindkét anyag a MeH-ben készült – tette hozzá. A kormányszóvivő szerint ezért nem is kapott kormányzati megrendelést a McKinsey and Company, s így nem is fizettek a cégnek.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.