Gulyás Attila elmondta, hogy a BKV menedzsmentjének március 10-ig adtak határidőt arra, hogy a szakszervezeteknek megküldjék a HÉV kiszervezése kapcsán az elvi döntéshez szükséges szakmai anyagokat. Ezt kedden megkapták, és az elnök szerint beigazolódott azon állításuk, hogy a BKV semmilyen számítást vagy hatástanulmányt nem készített, mivel az érdekképviselethez ilyen anyagok nem érkeztek.
Ezt alátámasztva idézett Sziebert György, a BKV jogi igazgatójának leveléből, amelyben azt írták: „Az üzleti terv elkészítése folyamatban van (...), a modell felépítéséhez rendkívül sok szerteágazó adat, információ szükséges, ebből eredően jelentős időigénnyel jár”. Mint mondta: az esetleg kiszervezendő HÉV – amely az elképzelések szerint a BHÉV Zrt. nevet kapná – létrehozásának jogi részleteit kifejtették ugyan, de ebben „semmilyen újdonság nincs”, ezek ugyanis a munka törvénykönyvében is szerepelnek.
Kiricsi Karola, a BKV szóvivője az MTI-t csütörtökön arról tájékoztatta, hogy az üzletág kiszervezéséről még nem született döntés, ugyanakkor az ehhez szükséges előkészítés jelenleg is folyamatban van, a BKV kész az egyeztetésre és a rendelkezésre álló információk átadására. Hangsúlyozta továbbá, hogy ha a kiszervezés a megfelelő döntési szinteken zöld utat kap, az nem sérti a munkavállalók érdekeit, ugyanis a HÉV-dolgozók változatlan munkaviszonnyal – külön jogi aktus nélkül is – automatikusan kerülnek át az új céghez. Az átalakulás nem sérti a régebbi munkavállalók szerzett jogait sem, a munkaviszonyban töltött idő alapján járó juttatások számításába az új cégben eltöltött időhöz a BKV-nál ledolgozott évek vagy hónapok is hozzáadódnak – közölte. Minden az ütemtervnek megfelelően és törvényesen zajlik – fűzte hozzá.
(MTI)