30 évig tévedésben: mégis életveszélyes vonattal utazni?

Harminc évig tévedésben voltak az utasok és a vasutasok is, ugyanis a MÁV fővonali hálózatán való közlekedés a jelenlegi feltételek mellett az élet- és vagyonbiztonságot súlyosan veszélyezteti – olvasható a VDSZSZ pénteki közleményében.

MNO
2009. 09. 18. 9:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezt erősítette meg a MÁV Zrt. vasútbiztonsági osztálya: a vonat mozdonyán szolgálatot teljesítő mozdonyvezető tévedését, hibáját korrigálni hivatott úgynevezett egyesített éberségi és vonatbefolyásolási berendezés valójában csak a nevében teljesíti azt, amit a gyakorlatban tudnia kellene – áll a szervezet közleményében. Mint írják, erre a Monorierdőnél bekövetkezett emlékezetes tavalyi balesetet követően már a MÁV Zrt. távközlő, erősáramú és biztosítóberendezési igazgatósága is rámutatott.

Az említett rendszer harminc éve történt kiépítését, alkalmazását megelőzően a hálózaton közlekedő vonatokat továbbító mozdonyokon legalább két forgalmi vizsgával rendelkező munkavállaló teljesített szolgálatot. Mindez annak érdekében történt, hogy a mozdonyvezető esetleges tévedéséből, figyelmetlenségéből, fáradtságából adódó baleseti kockázatot minimalizálják. A mozdonyvezetőn kívül a vezetőálláson tartózkodó második személy kötelezettsége volt ugyanis többek között a pálya menti jelzők megfigyelése, az azokon látott jelzés szóbeli megerősítése a mozdonyvezető részére. Így amennyiben a mozdonyvezető elnézte a jelzőt, vagy nem tudta kellően megfigyelni, az nem vezetett feltétlen katasztrófához. A kétfős személyzetet volt hivatott kiváltani a napjainkban is használt rendszer. Ez azonban a MÁV Zrt. vasútbiztonsági osztálya szerint alkalmatlan erre a feladatra – írják.

Emiatt a VDSZSZ követeli, hogy amíg a biztonságos vonatközlekedést garantáló rendszer nem működik a hálózaton, addig a mozdonyok vezetőállásain a mozdonyvezetőn kívül ismételten egy második, „figyelő” vasutas is teljesítsen szolgálatot. A szakszervezet azonnali intézkedést kért a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz elküldött levelében.

(MNO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.