30 évig tévedésben: mégis életveszélyes vonattal utazni?

Harminc évig tévedésben voltak az utasok és a vasutasok is, ugyanis a MÁV fővonali hálózatán való közlekedés a jelenlegi feltételek mellett az élet- és vagyonbiztonságot súlyosan veszélyezteti – olvasható a VDSZSZ pénteki közleményében.

MNO
2009. 09. 18. 9:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezt erősítette meg a MÁV Zrt. vasútbiztonsági osztálya: a vonat mozdonyán szolgálatot teljesítő mozdonyvezető tévedését, hibáját korrigálni hivatott úgynevezett egyesített éberségi és vonatbefolyásolási berendezés valójában csak a nevében teljesíti azt, amit a gyakorlatban tudnia kellene – áll a szervezet közleményében. Mint írják, erre a Monorierdőnél bekövetkezett emlékezetes tavalyi balesetet követően már a MÁV Zrt. távközlő, erősáramú és biztosítóberendezési igazgatósága is rámutatott.

Az említett rendszer harminc éve történt kiépítését, alkalmazását megelőzően a hálózaton közlekedő vonatokat továbbító mozdonyokon legalább két forgalmi vizsgával rendelkező munkavállaló teljesített szolgálatot. Mindez annak érdekében történt, hogy a mozdonyvezető esetleges tévedéséből, figyelmetlenségéből, fáradtságából adódó baleseti kockázatot minimalizálják. A mozdonyvezetőn kívül a vezetőálláson tartózkodó második személy kötelezettsége volt ugyanis többek között a pálya menti jelzők megfigyelése, az azokon látott jelzés szóbeli megerősítése a mozdonyvezető részére. Így amennyiben a mozdonyvezető elnézte a jelzőt, vagy nem tudta kellően megfigyelni, az nem vezetett feltétlen katasztrófához. A kétfős személyzetet volt hivatott kiváltani a napjainkban is használt rendszer. Ez azonban a MÁV Zrt. vasútbiztonsági osztálya szerint alkalmatlan erre a feladatra – írják.

Emiatt a VDSZSZ követeli, hogy amíg a biztonságos vonatközlekedést garantáló rendszer nem működik a hálózaton, addig a mozdonyok vezetőállásain a mozdonyvezetőn kívül ismételten egy második, „figyelő” vasutas is teljesítsen szolgálatot. A szakszervezet azonnali intézkedést kért a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz elküldött levelében.

(MNO)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.