A visszaalakítás az előzetes adatok szerint 48 milliárd forintba kerülne – jegyezte meg a KDNP-s politikus, aki szerint kérdéses, hogy valójában mennyit kell majd ráfordítani.
A politikus felvetette, hogy az átalakítás után a különféle engedélyek beszerzése a vonatközlekedéshez milyen összeget emészt majd fel, és mi lesz a MÁV-járműpark tulajdonjogával. Mennyi hitelt vesz fel a MÁV, hogy ezt az „ámokfutást” finanszírozni tudja? – kérdezte.
Molnár Béla kitért arra is: az újonnan létrehozandó személyszállító zrt.-t a tervek szerint a MÁV-hoz helyeznék vissza, amelynek „vízfejét” a mai napig nem szüntették meg, s ahol szerinte nem a vasúti érdekek mentén tevékenykednek az oda kinevezett nem vasutas vezetők. Ezzel még rosszabb helyzetbe hozzák a MÁV-ot – mondta.
A KDNP-s politikus szerint a MÁV-vezetők magas fizetése messze nincs összhangban a kormányfő korábbi kijelentésével, hogy mindenkire érvényesek a megszorítások.
Molnár Béla nem tartotta elfogadhatónak a Cargo eladását sem. Kifogásolta azt is, hogy bár uniós elvárás lenne, pályavasúttal foglalkozó egységet nem hoztak létre.
A kormány mindent megtesz, hogy teljes mértékben kiszipolyozza a vasutat, kiszedjen belőle mindent, és nem érdekli, mi lesz a magyar közösségi közlekedés jövője – összegezte véleményét. Szerinte nem megtakarításról van szó, hanem tékozló költekezésről, amely ellen a vasutasszakmával együtt tiltakoznak.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.