Elkészült a budapesti zajtérkép intézkedési terve

Elkészült Budapest és az agglomerációs gyűrű zajtérképének öt évre szóló intézkedési terve, amelynek végrehajtása esetén jelentősen csökkenhet a zajterhelés – közölte Molnár Zsolt, a főpolgármesteri hivatal környezetvédelmi ügyosztályvezető-helyettese szerdán az MTI-vel.

MNO
2009. 10. 28. 15:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A térképek egész napra és külön az éjszakai órákra jelzik a zajhatás mértékét. Ezen túlmenően információval szolgálnak a zaj által érintett lakosok számáról, a lakóépületek, érzékeny intézmények, így a kórházak, iskolák helyzetéről – áll a közleményében. A térképekkel együtt intézkedési tervet is kidolgoztak a következő öt évre, ennek sikeres végrehajtása esetén a közúti közlekedési eredetű zajforrásokat figyelembe véve az úgynevezett „egész napi lakossági érintettség szám” a legmagasabb terhelési kategóriákban legalább 28 százalékkal, míg az éjszakai lakossági érintettség a legmagasabb terhelési kategóriákban felére csökken.

Az intézkedési terv többek között tartalmazza a zajterjedés útjába való beavatkozást például zajvédő falak építésével, forgalomszervezési intézkedéseket, így a nehéz tehergépjárművek forgalmának korlátozását, kitiltását, egy-egy kerületen belüli forgalomcsillapítást, útfelújítást, útburkolat-javítást, villamospálya rekonstrukciót és a közlekedési hálózat korszerűsítését. Konkrétan megemlítették például az M0-s autópálya pályabővítését, a 10-es főút, az 1-es és 3-as villamos vonalának fejlesztését, az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró) és a Ferihegyi gyorsvasút kiépítését. Szerepel ezen kívül a tervben egyebek mellett a dunai átkelések fejlesztési stratégiája: a Budapest körüli körvasút menti körút hídja, a Lágymányosi Duna-híd budai kapcsolataként a Hamzsabégi út megépítése és a Galvani utcai és Illatos úti hidak megvalósítása.

A Budapest és vonzáskörzete zajtérképe elnevezésű projekt 2005 decemberében indult és a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) támogatásával valósult meg. A 680 millió forintra tervezett összköltségű projekt finanszírozását 75 százalékban az Európai Unió, 25 százalékban pedig a hazai központi költségvetés biztosította. Az összköltség végül 562 millió forintra módosult.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.