Elkészült a budapesti zajtérkép intézkedési terve

Elkészült Budapest és az agglomerációs gyűrű zajtérképének öt évre szóló intézkedési terve, amelynek végrehajtása esetén jelentősen csökkenhet a zajterhelés – közölte Molnár Zsolt, a főpolgármesteri hivatal környezetvédelmi ügyosztályvezető-helyettese szerdán az MTI-vel.

MNO
2009. 10. 28. 15:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A térképek egész napra és külön az éjszakai órákra jelzik a zajhatás mértékét. Ezen túlmenően információval szolgálnak a zaj által érintett lakosok számáról, a lakóépületek, érzékeny intézmények, így a kórházak, iskolák helyzetéről – áll a közleményében. A térképekkel együtt intézkedési tervet is kidolgoztak a következő öt évre, ennek sikeres végrehajtása esetén a közúti közlekedési eredetű zajforrásokat figyelembe véve az úgynevezett „egész napi lakossági érintettség szám” a legmagasabb terhelési kategóriákban legalább 28 százalékkal, míg az éjszakai lakossági érintettség a legmagasabb terhelési kategóriákban felére csökken.

Az intézkedési terv többek között tartalmazza a zajterjedés útjába való beavatkozást például zajvédő falak építésével, forgalomszervezési intézkedéseket, így a nehéz tehergépjárművek forgalmának korlátozását, kitiltását, egy-egy kerületen belüli forgalomcsillapítást, útfelújítást, útburkolat-javítást, villamospálya rekonstrukciót és a közlekedési hálózat korszerűsítését. Konkrétan megemlítették például az M0-s autópálya pályabővítését, a 10-es főút, az 1-es és 3-as villamos vonalának fejlesztését, az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró) és a Ferihegyi gyorsvasút kiépítését. Szerepel ezen kívül a tervben egyebek mellett a dunai átkelések fejlesztési stratégiája: a Budapest körüli körvasút menti körút hídja, a Lágymányosi Duna-híd budai kapcsolataként a Hamzsabégi út megépítése és a Galvani utcai és Illatos úti hidak megvalósítása.

A Budapest és vonzáskörzete zajtérképe elnevezésű projekt 2005 decemberében indult és a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) támogatásával valósult meg. A 680 millió forintra tervezett összköltségű projekt finanszírozását 75 százalékban az Európai Unió, 25 százalékban pedig a hazai központi költségvetés biztosította. Az összköltség végül 562 millió forintra módosult.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.