Gaskó István egyébként a problémák gyökerét abban látja, hogy az IMF verdiktje és a költségvetés helyzete miatt az állam mint megrendelő nem fizet időben a személyszállításért. A VDSZSZ elnöke szerint az első fél évben egyáltalán nem érkezett ezért pénz a MÁV kasszájába, és most is jelentős késésben van az állam a fizetéssel. Gaskó úgy látja, a kormány tisztában van azzal, hogy kell a MÁV-nak az a bizonyos 40 milliárd is, de az IMF-fel kötött megállapodás miatt arra kényszeríti a vasúttársaságot, hogy a szabadpiacon keressen majd drága hitelt a túléléshez. A VDSZSZ elnöke megjegyezte, hogy az állam jóval olcsóbban kapna hitelt erre a célra, de köti a kezét a megállapodás.
A vasutasok által nem annyira kedvelt Heinczinger István távozásának okairól szóló találgatásokról Gaskó elmondta, hogy azok távol állnak a valóságtól. A szakszervezeti vezető szerint Heinczinger most a vasút mellé állt a kormányzati ámokfutással szemben. Azért kellett távoznia, mert nem a kormány szekerét tolta.
Gaskó egyébként a sajtóból értesült csak a kormányzati tervekről, hivatalosan a szakszervezettel még semmit nem közöltek a leépítés várható mértékéről. A sajtóban megjelentek alapján a szakszervezetnél úgy számolnak, hogy a 36 vonal tervezett bezárása után 2-3 ezer vasutas kerülhet utcára abból a 40 ezerből, akiket a vasút és leányvállalatai foglalkoztatnak. A VDSZSZ nem támogatja a menetkedvezmények tervezett drasztikus csökkentését sem, mert ez további utasvesztéssel járna, ami újabb munkahelyek elvesztését jelentheti – mondta a szakszervezet vezetője.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.