Gaskó: Még ma bejelentjük, mikor és hol indul a gördülősztrájk

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) tovább tárgyal az elégséges szolgáltatásokról, de még a mai nap folyamán bejelentik, hogy mikor és hol indul a gördülősztrájk – mondta el az MNO-nak Gaskó István, a szakszervezet elnöke. Heinczinger István vezérigazgatónak azért kellett távoznia, mert a kormánnyal szemben a vasutasok mellé állt – közölte az érdek-képviseleti vezető.• Nincs megegyezés a még elégséges vasúti szolgáltatásról

Pálffy Lajos
2009. 10. 16. 10:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gaskó István egyébként a problémák gyökerét abban látja, hogy az IMF verdiktje és a költségvetés helyzete miatt az állam mint megrendelő nem fizet időben a személyszállításért. A VDSZSZ elnöke szerint az első fél évben egyáltalán nem érkezett ezért pénz a MÁV kasszájába, és most is jelentős késésben van az állam a fizetéssel. Gaskó úgy látja, a kormány tisztában van azzal, hogy kell a MÁV-nak az a bizonyos 40 milliárd is, de az IMF-fel kötött megállapodás miatt arra kényszeríti a vasúttársaságot, hogy a szabadpiacon keressen majd drága hitelt a túléléshez. A VDSZSZ elnöke megjegyezte, hogy az állam jóval olcsóbban kapna hitelt erre a célra, de köti a kezét a megállapodás.

A vasutasok által nem annyira kedvelt Heinczinger István távozásának okairól szóló találgatásokról Gaskó elmondta, hogy azok távol állnak a valóságtól. A szakszervezeti vezető szerint Heinczinger most a vasút mellé állt a kormányzati ámokfutással szemben. Azért kellett távoznia, mert nem a kormány szekerét tolta.

Gaskó egyébként a sajtóból értesült csak a kormányzati tervekről, hivatalosan a szakszervezettel még semmit nem közöltek a leépítés várható mértékéről. A sajtóban megjelentek alapján a szakszervezetnél úgy számolnak, hogy a 36 vonal tervezett bezárása után 2-3 ezer vasutas kerülhet utcára abból a 40 ezerből, akiket a vasút és leányvállalatai foglalkoztatnak. A VDSZSZ nem támogatja a menetkedvezmények tervezett drasztikus csökkentését sem, mert ez további utasvesztéssel járna, ami újabb munkahelyek elvesztését jelentheti – mondta a szakszervezet vezetője.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.