Molnár Máté elmondta: a szlovén partnerek a termelőiskolában szakmai tapasztalatot szerezhetnek, a gyakorlatban nézhetik meg a képzéseket. A projekt keretében közös szakmai munkabizottság jön létre, műhelymunkák keretében kidolgozzák a termelőiskolai program szlovén viszonyokra történő adaptációját. A program zárásaként a jövő év novemberében kétnyelvű összefoglaló jelenik meg, az eredményeket öt helyszínen, konferencia keretében mutatják be.
Tájékoztatása szerint a termelőiskolában kialakultak azok a módszerek, amelyek alkalmasak a hátrányos helyzetű emberek felzárkóztatására, társadalmi és munkaerő-piaci integrációjának elősegítésére. Az elmúlt 15 évben csaknem 1500, többszörösen hátrányos helyzetű munkanélküli vett részt az iskola programjaiban, közülük mintegy 300-an alapfokú, több mint 130-an betanított szakmai, 844-en pedig szakmai bizonyítványt szereztek.
Silvija Hajdinjak Prendl, a lendvai Kéttannyelvű Középiskola igazgatóhelyettese szerint a magyar modell „mankót” biztosít a szlovén szervezeteknek. A kipróbált és bevált magyar módszert a helyi támogatási, oktatási rendszer, a munkaerő-piaci viszonyok és a célcsoportok figyelembevételével adaptálják majd Szlovéniában. Mint mondta, Szlovéniában is megtalálható az a többszörösen hátrányos helyzetű réteg, amelynek tagjai az 1990-es évek társadalmi-gazdasági rendszerváltásának vesztesei. Ezeknek az embereknek segítségre van szükségük, ugyanis nincs a munkaerőpiacon eladható tudásuk és nem tudnak önerejükből a sorsukon változtatni.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.