A minisztérium korábban bejelentette, hogy négy megyei jogú város, Eger, Hódmezővásárhely, Salgótarján és Szekszárd, illetve a főváros között megszűnik a közvetlen vasúti összeköttetés. Lukács Tamás elmondta: felszólalását megelőzően személyesen is megkereste Hónig Pétert.
A találkozó alkalmával emlékeztette arra, hogy Budapest és a Balaton után Eger az ország leglátogatottabb turisztikai célpontja, illetve az egri vár az ország legnépszerűbb vidéki múzeuma. Ráadásul néhány éve 200 millió forintot költöttek az egri vasútállomás korszerűsítésére annak érdekében, hogy intercityjáratok is közlekedhessenek a megyeszékhely és a főváros között. Vagyis szakmai szempontból nem védhető a közvetlen összeköttetés megszüntetése – érvelt Lukács Tamás.
Habis László, a város polgármestere (Egri Lokálpatrióta Egylet) azt hangsúlyozta: az összeköttetés megszüntetéséről szóló hír annál is inkább meglepetésként érte őket, mert az önkormányzat éppen most fogadta el a pályaudvar környékének rendezési tervét, illetve egy intermodális, vagyis a busz- és a vonatközlekedést egy helyre összpontosító csomópont kialakításának a koncepcióját. Mindezt többéves előkészítő munka előzte meg – fűzte hozzá. Ebben a helyzetben a közvetlen összeköttetés megtartása mellett el kívánják érni a néhány éve megszűnt intercityvonatok közlekedésének visszaállítását – mondta Habis László. Jelenleg hét vonatpár közlekedik Eger és Budapest között. A szerelvények hajnali 4 óra 30 perctől két óránként indulnak – hangzott el a sajtótájékoztatón.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.