Megoldatlan a helyközi közlekedés, Hónig reménykedik

A helyközi közlekedési rendszer fenntartható működési feltételeinek megteremtése több cikluson át megoldatlan maradt – mondta hétfőn a parlamentben a közlekedési törvények módosításának általános vitájában Hónig Péter. A közlekedési miniszter expozéjában kijelentette: ma már senki nem elégedett a szolgáltatás minőségével, miközben a mostani rendszer pazarlástól, párhuzamosságoktól sem mentes. • Orvosolták a „bakit” – maximálták a tisztségviselők pótlékát

MNO
2009. 11. 16. 18:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kijelentette, hogy az egyes alágazatok egymástól veszik el az utasokat, miközben a vasúttársaság egyre növekvő adósságterhet görget maga előtt, és az utólagos szanálások sem voltak elegendőek ahhoz, hogy a változatlan struktúra mellett ne termelődjön újra a veszteség.

A miniszter szerint a törvényjavaslat új struktúrát alakít ki a közszolgáltatások terjedelmének meghatározása és megrendelése terén, és integrált rendszerként kezeli a vasúti és közúti közlekedés rendjét. Azt mondta, hogy az átalakítás megalapozza egy középső, regionális felelősségi szint kialakulását. Éppen ezért a javaslat definiálja a regionális közlekedési szakbizottságokat is. Hónig Péter hangot adott annak a véleményének is, hogy a közlekedési rendszer átalakítása nem valósulhat meg az infrastruktúra kérdéseinek rendezése nélkül, ezért átalakítják a vasúti pálya fogalmi rendszerét és az ahhoz kapcsolódó tulajdoni viszonyokat is.

A módosítás egyúttal újrafogalmazza az országos törzshálózati vasúti pálya definícióját, és bevezeti a regionális és egyéb vasúti pálya fogalmát. A pályahasználat működtetésének szabályairól elmondta, hogy az országos törzshálózat és a regionális pálya működtetését csak olyan gazdasági társaság végezheti, amelynek egyedüli részvényese a magyar állam.

Kitért arra is, hogy a költségvetési támogatáshoz való hozzájutás feltételei is módosulnak, mégpedig úgy, hogy a központi büdzséből történő költségtérítés az országos törzshálózatot és a regionális pályát is magában foglaló vasúti pályahálózathoz tartozhat. Megjegyezte, hogy a törvényjavaslat mind a vasúti, mind az autóbusztörvényben bevezeti az egységes egyeztetési eljárást.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.