Megoldatlan a helyközi közlekedés, Hónig reménykedik

A helyközi közlekedési rendszer fenntartható működési feltételeinek megteremtése több cikluson át megoldatlan maradt – mondta hétfőn a parlamentben a közlekedési törvények módosításának általános vitájában Hónig Péter. A közlekedési miniszter expozéjában kijelentette: ma már senki nem elégedett a szolgáltatás minőségével, miközben a mostani rendszer pazarlástól, párhuzamosságoktól sem mentes. • Orvosolták a „bakit” – maximálták a tisztségviselők pótlékát

MNO
2009. 11. 16. 18:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kijelentette, hogy az egyes alágazatok egymástól veszik el az utasokat, miközben a vasúttársaság egyre növekvő adósságterhet görget maga előtt, és az utólagos szanálások sem voltak elegendőek ahhoz, hogy a változatlan struktúra mellett ne termelődjön újra a veszteség.

A miniszter szerint a törvényjavaslat új struktúrát alakít ki a közszolgáltatások terjedelmének meghatározása és megrendelése terén, és integrált rendszerként kezeli a vasúti és közúti közlekedés rendjét. Azt mondta, hogy az átalakítás megalapozza egy középső, regionális felelősségi szint kialakulását. Éppen ezért a javaslat definiálja a regionális közlekedési szakbizottságokat is. Hónig Péter hangot adott annak a véleményének is, hogy a közlekedési rendszer átalakítása nem valósulhat meg az infrastruktúra kérdéseinek rendezése nélkül, ezért átalakítják a vasúti pálya fogalmi rendszerét és az ahhoz kapcsolódó tulajdoni viszonyokat is.

A módosítás egyúttal újrafogalmazza az országos törzshálózati vasúti pálya definícióját, és bevezeti a regionális és egyéb vasúti pálya fogalmát. A pályahasználat működtetésének szabályairól elmondta, hogy az országos törzshálózat és a regionális pálya működtetését csak olyan gazdasági társaság végezheti, amelynek egyedüli részvényese a magyar állam.

Kitért arra is, hogy a költségvetési támogatáshoz való hozzájutás feltételei is módosulnak, mégpedig úgy, hogy a központi büdzséből történő költségtérítés az országos törzshálózatot és a regionális pályát is magában foglaló vasúti pályahálózathoz tartozhat. Megjegyezte, hogy a törvényjavaslat mind a vasúti, mind az autóbusztörvényben bevezeti az egységes egyeztetési eljárást.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.