A fekete szalagos koszorúval „díszített” MD típusú mozdonyból és három kocsiból álló szerelvény 16 óra 40 perckor hagyta el a pályaudvart. A mostanában csak 3-5 utast szállító vonatra ezúttal több mint félszázan váltottak jegyet, ők a szervezőktől emléklapot is kaptak, igazolva, hogy részesei voltak az eseménynek.
A búcsúztatón elhangzott: a Pécs-Pécsvárad közötti vonalat 100 évvel ezelőtt kezdték el építeni, az első vonat 1911-ben haladt végig rajta, és közvetlenül bezárása előtt napi nyolc járatpár közlekedett a két város vasútállomása között. A vonat idővel azonban egyre kevésbé volt versenyképes a távolsági autóbuszokkal, vagy a személygépkocsikkal szemben, mert a fejlesztések, karbantartások elmaradása okán folyamatosan nőtt a menetideje. A szerelvények a 30 kilométeres távolságot 10 évvel ezelőtt még 30 perc alatt tették meg, ehhez ma már 45 percre van szükség.
Bíró Ferenc, Pécsvárad polgármestere az MTI-nek azt mondta: gazdaságilag ésszerű lépés a közlekedés szüneteltetése a vasútvonalon, az a folyamat nem racionális, melynek eredményeként ezt a döntést kellett hozni. Úgy vélte, ha a beruházások nem maradtak volna el, a Pécs-Pécsvárad közötti vonatok ma és a jövőben is kiváló elővárosi vonatokként működhetnének. Megjegyezte: a döntés különösen azok számára lesz fájó, akik a Pécsváradhoz közeli Dombay-tóhoz igyekeznek. Az üdülőterület ugyanis csak autóval és vonattal közelíthető meg. December 13-tól országosan 27,5 vasútvonalon szünetel a közlekedés, a döntést a kormányzat és a közlekedési tárca gazdasági szempontokkal, főként a járatok alacsony kihasználtságával indokolta.
A kormányzat „elvágta a periférikus területeket”
A vasúti szárnyvonalak bezárásával a kormányzat „elvágta a periférikus területeket” az ország vérkeringésétől – jelentette ki Szabó István (Fidesz), Mátészalka polgármestere szombaton a szatmári árosban. Az önkormányzati vezető azt mondta, hogy a szatmári térség minden hátrányát erősíti a két, Kocsord-Csenger és a Fehérgyarmat-Zajta közötti vasútvonal forgalmának szüneteltetése.
A polgármester szerint az intézkedéssel azok a közlekedési kapcsolatok szűnnek meg, melyek eddig az ország gazdasági vérkeringéséhez kötötték a több mint 100 ezres lakosságú térséget. A polgármester hozzátette: bízik abban, hogy a vonalbezárásokat jövőre újragondolják a döntéshozók.
Fülöp István, a térség fideszes országgyűlési képviselője az MTI-nek elmondta: az Osztrák-Magyar Monarchiában megépített helyi vasútvonalak személyszállítás és az árufuvarozás szempontjából voltak fontosak, hiszen az erdélyi területeket kötötték össze az ország belső részeivel. Ezeket ezért nem megszüntetni, hanem fejleszteni kell – hangsúlyozta a politikus. Véleménye szerint évek óta hibás közlekedéspolitikát folytat a kormány, mert versenyezteti a kötöttpályás és a közúti közlekedést.
A mátészalkai vasútállomáson gyertyagyújtással emlékeztek a vasárnaptól megszűnő 27,5 szárnyvonalra. December 13-tól a két szatmári vonalszakasz mellett Tiszalök és Ohat-Pusztakócs, Nyíregyháza-Ibrány, valamint Nyíregyháza-Dombrád között összesen 183 kilométeren szünetel a vasúti közlekedés Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. A szerelvények helyett autóbuszok biztosítják a közlekedési lehetőséget az érintett települések lakosainak.
(forrás: MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.