A BKV-nak mintegy 1100 autóbusza van, ez azt jelenti, hogy kedden minden negyedik a garázsban maradt. A közlés szerint a fennakadások elsősorban a dél-budai és a dél-pesti területek közlekedését érintik. A BKV a várakozási időt jármű-átcsoportosítással és alvállalkozók nagyobb mértékű bevonásával igyekszik lerövidíteni, így ha késve is, de minden vonalon közlekednek a járatok.
A BKV Zrt. közleményében azt írta: dolgozóik a kollektív szerződés megszűnését követően is rendelkeznek érvényes munkaszerződéssel, mely tartalmazza a munkaviszony legfontosabb elemeit, így „erre hivatkozva nem lehet befolyásolni a közösségi közlekedés színvonalát”. Ezzel a cég arra utalt, hogy a híradások szerint a buszvezetők, ahogy előző nap is, a járművek különböző hibáira hivatkozva kedden sem álltak forgalomba járműveikkel.
A történtek hátterében az áll, hogy a cég vezetése és a szakszervezetek korábban nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről. A munkavállalók ugyan nem kezdtek formálisan sztrájkolni, de a buszvezetők jelentős része a járművek „meghibásodása” miatt reggel nem indult el. A történtekhez hozzátartozik az is, hogy sok BKV-busz korábban a – keddihez hasonló – hideg miatt „lefagyott” és emiatt nem tudott forgalomba állni.
(MTI)