A kollektív szerződés speciális munkahelyeken elengedhetetlen feltétele a pontos munkavégzésnek, hiszen a munka törvénykönyve nem szabályozhatja az összes olyan kérdést, amely felmerülhet – olvasható a Liga keddi közleményében. Az érdekvédők szerint a kollektív szerződés szabályozhat viszont olyan dolgokat, amelyek segítenek elkerülni, hogy feltorlódjanak a buszok, ne időben induljanak el, vagy hogy csak egy „rosszul karbantartott buszalkatrésznek” tekintsék magukat a sofőrök.
A Liga szerint mindezek ellenére a cégvezetés nem akar megállapodni, inkább hárítja a felelősséget a szakszervezetekre, amelyek hosszú ideje kizárólag a tárgyalóasztalnál próbálták megoldani problémáikat. A menedzsment végső elkeseredettségében – látva, hogy a sztrájk bevált, a tömegközlekedés megszűnt Budapesten – az utasok biztonságát is kész veszélyeztetni akár – vélik. „Hiszen azt a pár darab buszt, ami még az utakon van, és nem oszt nem szoroz, inkább az út szélén átveteti egy sofőrrel, semhogy beengedné a garázsba” – áll a kommünikében.
Hogy mitől félti a BKV a saját garázsában a saját buszait, nem tudni, de az biztos, nem véletlenül az a szabály, hogy be kell állni a műszak után a garázsba, hiszen mielőtt újra forgalomba állna, át kell vizsgálni – teszik hozzá. A Liga szerint csak reménykedni lehet, hogy a cégvezetésben előbb-utóbb megszületik a felismerés: a munkabékéhez a konszenzusos megállapodáson át vezet az út. Úgy vélik, ha ez a felismerés időben megszületik, talán nem lesz szükség arra, hogy a vasút – és még ki tudja, hány vállalat munkavállalója – is leálljon egy szolidaritási sztrájk jegyében.
(MNO)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.