Csak egy „kártékony alku” a BKV-val kapcsolatos megállapodás

Egyértelmű idézetek és tények bizonyítják a BKV-járatritkítás tervét, ezért a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint Demszky Gábor főpolgármester és Élő Norbert fővárosi szocialista képviselő nem mondanak igazat, amikor cáfolják azt. • BKV-támogatás, kedvezményes jegy – ülésezik a közgyűlés

MNO
2010. 03. 31. 7:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VEKE szerdai közleménye szerint a kormány és a főváros közötti megállapodás „csak látszólag a BKV megmentése, valójában egy kártékony alku”, amely a fővárosi buszhálózat negyedének megszűnésével, a BKV működésének 8-10 milliárd forintos csökkentésével járhat.

Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester kedden egy más témában tartott sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva azt közölte: valótlan a VEKE állítása, miszerint tömeges járatmegszüntetést és újabb tarifaemelést tartalmaz a BKV finanszírozásáról szóló szerződés. Mint mondta, a megállapodás elfogadásával a Fővárosi Önkormányzat többletforrásokhoz jut, ami elengedhetetlen a BKV fenntartható működésének biztosításához. Élő Norbert pedig azt közölte kedden az MTI-vel, hogy a kormány és a főváros között kötendő, a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett BKV-megállapodásban nincs szó járatritkításról.

A politikus közleményében arra szólította fel a VEKE-t, hogy „ne a Fidesz érdekében kampányoljon, hanem inkább a budapestiek érdekében dolgozzon”. A VEKE szerdai közleményében azt írta: a Fővárosi Közgyűlés januárban felkérte a főpolgármestert, hogy a BKV finanszírozásáról megkötendő szerződés kapcsán folytasson tárgyalásokat annak érdekében, hogy a megegyezés ne jelentsen teljesítménycsökkentési kényszert a tömegközlekedésben.

A testület egyébként úgy döntött, hogy nem kíván elköteleződni a járatritkítás mellett, de ezt később Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester egy előterjesztésében visszavonásra javasolta, mert a „Pénzügyminisztérium merev elutasításába ütközött nemcsak a kibocsátott teljesítményre és a tarifára vonatkozó fővárosi szándék, hanem az ennél még alapvetőbb, a megállapodásban rögzített kötelezettségek és garanciák egyenlőségének elve is”.

A VEKE szerint ez alátámasztja a járatritkítás tervét, ezért arra kéri az érintett képviselőket, hogy „ne beszéljenek mellé, hanem kezdeményezzék inkább a szerződéstervezet módosítását”. Mint írták, a szerződést a kormány még nem hagyta jóvá, a fővárosnak még módja van a kritikus pontok módosításának kezdeményezésére.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.