A VEKE szerdai közleménye szerint a kormány és a főváros közötti megállapodás „csak látszólag a BKV megmentése, valójában egy kártékony alku”, amely a fővárosi buszhálózat negyedének megszűnésével, a BKV működésének 8-10 milliárd forintos csökkentésével járhat.
Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester kedden egy más témában tartott sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva azt közölte: valótlan a VEKE állítása, miszerint tömeges járatmegszüntetést és újabb tarifaemelést tartalmaz a BKV finanszírozásáról szóló szerződés. Mint mondta, a megállapodás elfogadásával a Fővárosi Önkormányzat többletforrásokhoz jut, ami elengedhetetlen a BKV fenntartható működésének biztosításához. Élő Norbert pedig azt közölte kedden az MTI-vel, hogy a kormány és a főváros között kötendő, a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett BKV-megállapodásban nincs szó járatritkításról.
A politikus közleményében arra szólította fel a VEKE-t, hogy „ne a Fidesz érdekében kampányoljon, hanem inkább a budapestiek érdekében dolgozzon”. A VEKE szerdai közleményében azt írta: a Fővárosi Közgyűlés januárban felkérte a főpolgármestert, hogy a BKV finanszírozásáról megkötendő szerződés kapcsán folytasson tárgyalásokat annak érdekében, hogy a megegyezés ne jelentsen teljesítménycsökkentési kényszert a tömegközlekedésben.
A testület egyébként úgy döntött, hogy nem kíván elköteleződni a járatritkítás mellett, de ezt később Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester egy előterjesztésében visszavonásra javasolta, mert a „Pénzügyminisztérium merev elutasításába ütközött nemcsak a kibocsátott teljesítményre és a tarifára vonatkozó fővárosi szándék, hanem az ennél még alapvetőbb, a megállapodásban rögzített kötelezettségek és garanciák egyenlőségének elve is”.
A VEKE szerint ez alátámasztja a járatritkítás tervét, ezért arra kéri az érintett képviselőket, hogy „ne beszéljenek mellé, hanem kezdeményezzék inkább a szerződéstervezet módosítását”. Mint írták, a szerződést a kormány még nem hagyta jóvá, a fővárosnak még módja van a kritikus pontok módosításának kezdeményezésére.
(MTI)