A tizenkét önkormányzati fenntartású és egy alapítványi működtetésű egészségügyi intézmény állami tulajdonba adásáról szóló megállapodástervezet kiterjed az intézményekkel kapcsolatos kötelező fővárosi önkormányzati feladatokra, továbbá az intézmények alapító okiratában meghatározott egyéb tevékenységekre, a fővárosi önkormányzat intézményfenntartói jogára, az érintett vagyonelemek tulajdonjogára, valamint a kapcsolódó jogokra és kötelezettségekre. Az állami átvétel kezdő napja 2012. január 1. Tarlós István főpolgármester közgyűlési előterjesztésében hangsúlyozza: a fővárost az átadás-átvétel során semmilyen vagyonvesztés nem érheti, illetve az eljárásból fakadó költség nem terhelheti.
A képviselők szavazhatnak nyolc olyan, üresen álló ingatlan forgalomképessé tételéről, amelyekben korábban gyermekvédelmi szakellátás működött. Ezek össz bruttó nyilvántartási értéke 2 milliárd 899 millió forint. A Csomós Miklós oktatási és kulturális, illetve Bagdy Gábor pénzügyi területért felelős főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslat szerint az üresen álló, a korábbi feladatra alkalmatlan ingatlanok őrzése és a vis maior káreseményekből eredő helyreállítások nagy anyagi terhet rónak az ágazatra, az ingatlanok többsége teljes felújítást igényel. A telephelyek kiköltöztetésére 2 millió 400 ezer forintot különíthet el a testület.
Újabb nyilvános pályázatot írhatnak ki
Újabb nyilvános pályázatot írhat ki a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. az Újpesti Gyógyfürdő és Uszodára, ha a Fővárosi Közgyűlés azt előzetesen engedélyezi. A fürdőingatlan minimális vételára nettó 330 millió forint lenne. György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes javaslatából kiderül: a 2007 óta zárva tartó újpesti fürdő értékesítése a BGYH idei üzleti tervében is szerepel a likviditási feszültség feloldása és a társaság tőkeszerkezetének javítása érdekében.
Megváltozik a főváros zászlajának díszszegélye, ha az erről szóló előterjesztést elfogadják a képviselők. Az indítvány szerint a zászló téglalap alakú, fehér színű marad, közepén változatlanul a címer helyezkedik el. Vízszintes szegélyeit viszont a javaslat elfogadása után egymásba fordított, piros és zöld egyenlő szárú, egymással nem érintkező háromszögekből összeálló díszszegély alkotja olyan módon, hogy azok a zászló alapszínével kiegészülve a nemzeti színek együttesét adják.
Megújulhat a Széll Kálmán tér
A budatétényi Klauzál Gábor-szobor megvalósításának támogatásáról, szobrok áthelyezéséről, illetve LMP-s javaslatra Bibó István nevét felvevő közterületről is dönt a közgyűlés. Számos, a közösségi közlekedéssel kapcsolatos projektről is döntés születhet a szerdai közgyűlésen; napirenden szerepel a Széll Kálmán tér felújításának koncepcióterve, amelynek lényege, hogy a felújítás ütemezését, nagyságrendjét tisztázzák mind közlekedési, mind városépítészeti szempontból.
A koncepcióterv szerint az első ütemben átalakítanák a gyalogos felületeket, megújítanák az utcabútorokat, és akadálymentessé tennék a teret. A közlekedés szempontjából fontos elem, hogy a kerékpáros közlekedési kapcsolatokat javítanák, és a metróállomás épületét is átépítenék. Elfogadhatják a BKV konszolidált üzleti jelentését is a 2010-es évről, amely szerint a közlekedési vállalat 1 milliárdos nyereséggel zárt köszönhetően a kormány és a főváros által biztosított pluszjuttatásoknak.
Változhatnak a kerékbilincselés szabályai
A képviselők szavaznak több közlekedési projekt véghatáridejének kitolásáról is, változik a Mészáros utcai és a Pesti úti buszsáv, valamint a nagykörúti villamosok előnyben részesítésének kivitelezése. Mindegyik projektnél előre nem látott események nehezítik a beruházás megkezdését, a Mészáros utcai buszsáv kivitelezésénél és a nagykörúti villamosok előnyben részesítésénél eredménytelen közbeszerzési eljárás, a Pesti úti buszsávnál pedig egy kapcsolódó építkezés csúszása miatt nem kezdődhet el időben a munka.
Változhatnak a kerékbilincselés szabályai is. Ennek lényege, hogy kerékbilincselésre csak a legszükségesebb esetben kerülhessen sor, mivel nem szeretnék a szabálytalankodó járművet a szabálysértés helyén „konzerválni”; az üzemképtelen, valamint a közúti forgalom biztonságát, a közbiztonságot veszélyeztető járműveket elszállíttatnák, és erről a kerületekkel is meg szeretnének állapodni.
393 millió forint átutalásáról dönthetnek
A főváros honlapján nyilvánosságra hozott előterjesztés szerint a József Attila Színház adósságállományának rendezésére, a felmentésekhez szükséges pénzügyi fedezet biztosítására a közgyűlés összesen 393 millió forint szeptember 20-ig történő átutalásáról dönthet. Ebből – a korábbi igazgatói pályázati kiírásban is szereplő – 120 millió forint kamatmentes kölcsön. A további 169 millió és a létszámleépítéshez kapcsolódó kiadásokra szánt 104 millió forintot pedig támogatásként bocsátja a színház rendelkezésre a fővárosi önkormányzat.
A főpolgármester július végén nevezte ki a József Attila Színház Nonprofit kft. ügyvezető igazgatójának – a májusban kiírt pályázat nyomán – Nemcsák Károlyt. Mint az előterjesztésből kiderül, akkor egy megállapodás is született az új vezető és Tarlós István között. Ebben Nemcsák Károly vállalta, hogy kidolgozza a színház július 31-i tényleges adósságállományát, felméri a munkajogi és vállalkozási szerződéses állományt, javaslatot tesz a szerződtetettek továbbfoglalkoztatására, illetve a szerződések felmondásának módjára.
Idő kell a színház új arculatának kialakításához
A főpolgármester a megállapodásban vállalta, hogy elkészítteti a most a közgyűlés elé kerülő előterjesztést. A felek megállapodtak abban is, hogy a közgyűlés döntését követően, de legkésőbb szeptember 20-ig az önkormányzat a színház számlájára átutalja a támogatási összeget, amelyről az ügyvezető november 30-ig tételesen elszámol, és a fel nem használt összeget december 15-ig visszautalja az önkormányzatnak.
Az előterjesztés szerint a Nemcsák Károly által kidolgozott adósságállomány augusztus 5-én megérkezett az önkormányzathoz, ennek alapján a társaság teljes, tényleges adósságállománya és a pályázati kiírásban foglaltaktól eltérő többletköltség összesen 289 millió forint. A pályázati kiírásban meghatározott 120 millió forintos adósságállománnyal kapcsolatban Nemcsák Károly már pályázatában jelezte, hogy ennek rendezését az önkormányzat által biztosított kamatmentes kölcsönből oldaná meg, 2012-ben 10 millió, 2013-ban 20 millió, 2014-ben 40 millió, 2015-ben 50 millió forintot törlesztve. Az ütemezés indoka, hogy idő kell a színház új arculatának, közönségbázisának megteremtéséhez.
Az előterjesztés szerint a pályázati kiírásban foglalt 120 millió forinton felüli minden tartozás rendezése a tulajdonos fővárosi önkormányzat kompetenciájába tartozik. A létszámcsökkentés fedezetének számításánál a 7 főfoglalkozású dolgozó feletti valamennyi, 82 munkavállaló szerződésének felbontásához kapcsolódó felmentési, végkielégítési összeg és az ehhez kapcsolódó járulék összege szerepel, amely összesen 104 millió forint. Az előterjesztésben szereplő 169 millió és 104 millió forintot a tulajdonos a színház és az önkormányzat között fennálló közszolgáltatási szerződés alapján biztosítja a társaság számára.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.