„A főváros a végére ért a mozgásterének”

Kizárólag a kormány kezébe kerülhet a BKV és a városháza sorsa, ha a Fővárosi Közgyűlés a csőd elkerülésére megszavazza a további megszorításokat.

NT
2012. 01. 23. 4:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint korábban beszámoltunk róla, döntés születhet a BKV finanszírozásáról a Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésén, miután a múlt szerdára tervezett, elnapolt rendkívüli közgyűlés után Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és György István főpolgármester-helyettesek újra benyújtották az erre vonatkozó előterjesztésüket.

Budapest főpolgármestere a Magyar Nemzetnek sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudta azt a korábbi lapinformációt, amely szerint a kormány mindenképpen megmenti a BKV-t. Szerinte azonban a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a tömegközlekedés ügyében elérnek a falig. Abban az esetben, ha a kormánypárti többség elfogadja a megszorításokat, annak következtében a főváros további átcsoportosítható forrása kiapad – hivatalosan is.

Tarlós István álláspontját erősítette meg Atkári János a Vasárnapi Hírek című lapnak adott interjújában is. A február elsejétől közös megegyezéssel távozó főpolgármesteri pénzügyi főtanácsadó kifejtette: „a főváros a végére ért a mozgásterének”.

A mostani javaslatból kiderült: a 70 milliárdos adóssággal küszködő BKV-nak 2012-ben nyújtandó, 30 milliárd forintos önkormányzati támogatás érdekében zárolják „az érvényes kötelezettségvállalással nem rendelkező önként vállalt feladatok” egymilliárd forintos előirányzatát. Ez az elvonás érinti a Budapesti Fesztiválzenekar büdzséjét, de a BRFK sem juthat hozzá a költségvetési koncepcióban szereplő 90 millió forintjához. Csaknem ugyanennyivel csökken a városrendezésre és 250 millió forinttal a sportfeladatokra fordítható keret. A környezetvédelem területén pedig 20 millióval költhetnek kevesebbet.

Atkári János arról tájékoztatott, hogy tavaly a feladatszűkítéssel nyolcmilliárdot takarítottak meg, de ez nem elegendő a BKV működtetéséhez. Szerinte ha a politika úgy ítéli meg, hogy az utazóközönség nem terhelhető tovább, akkor csak az állami szerepvállalás jelenthet megoldást. Véleménye szerint valakinek mindenképpen fizetnie kell. Hangsúlyozta: nem a fővárosi vezetés tehet a BKV jelenlegi helyzetéről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.