Mint korábban beszámoltunk róla, döntés születhet a BKV finanszírozásáról a Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésén, miután a múlt szerdára tervezett, elnapolt rendkívüli közgyűlés után Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és György István főpolgármester-helyettesek újra benyújtották az erre vonatkozó előterjesztésüket.
Budapest főpolgármestere a Magyar Nemzetnek sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudta azt a korábbi lapinformációt, amely szerint a kormány mindenképpen megmenti a BKV-t. Szerinte azonban a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a tömegközlekedés ügyében elérnek a falig. Abban az esetben, ha a kormánypárti többség elfogadja a megszorításokat, annak következtében a főváros további átcsoportosítható forrása kiapad – hivatalosan is.
Tarlós István álláspontját erősítette meg Atkári János a Vasárnapi Hírek című lapnak adott interjújában is. A február elsejétől közös megegyezéssel távozó főpolgármesteri pénzügyi főtanácsadó kifejtette: „a főváros a végére ért a mozgásterének”.
A mostani javaslatból kiderült: a 70 milliárdos adóssággal küszködő BKV-nak 2012-ben nyújtandó, 30 milliárd forintos önkormányzati támogatás érdekében zárolják „az érvényes kötelezettségvállalással nem rendelkező önként vállalt feladatok” egymilliárd forintos előirányzatát. Ez az elvonás érinti a Budapesti Fesztiválzenekar büdzséjét, de a BRFK sem juthat hozzá a költségvetési koncepcióban szereplő 90 millió forintjához. Csaknem ugyanennyivel csökken a városrendezésre és 250 millió forinttal a sportfeladatokra fordítható keret. A környezetvédelem területén pedig 20 millióval költhetnek kevesebbet.
Atkári János arról tájékoztatott, hogy tavaly a feladatszűkítéssel nyolcmilliárdot takarítottak meg, de ez nem elegendő a BKV működtetéséhez. Szerinte ha a politika úgy ítéli meg, hogy az utazóközönség nem terhelhető tovább, akkor csak az állami szerepvállalás jelenthet megoldást. Véleménye szerint valakinek mindenképpen fizetnie kell. Hangsúlyozta: nem a fővárosi vezetés tehet a BKV jelenlegi helyzetéről.