A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár egy más témában tartott budapesti sajtótájékoztatón azt mondta, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójával, Vitézy Dáviddal csaknem egy hónapja tartó tárgyalásaik során születtek elképzelések a BKV finanszírozási problémájának megoldására, de ezekről a kormányülésig nem kíván nyilatkozni.
Arra a kérdésre, hogy születhet-e megállapodás, az államtitkár azt mondta, ez a felek kölcsönös érdeke, így „megállapodás lesz”. Hozzátette: két hete már olyan szakaszba léptek az egyeztetések, amely már „kormányzati véleményformálást igényel”.
Kizárólag a kormány kezébe kerülhet a BKV és a városháza sorsa, ha a Fővárosi Közgyűlés a csőd elkerülésére megszavazza a további megszorításokat. Tarlós István távozó főtanácsadója leginkább az utasokra hárítaná a terheket, Atkári János mindezek ellenére kiállt a főpolgármester mellett – írta hétfői számában a Magyar Nemzet. Budapest főpolgármestere egyébként a lapnak sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudta azt a korábbi lapinformációt, amely szerint a kormány mindenképpen megmenti a BKV-t. Szerinte azonban a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a tömegközlekedés ügyében elérnek a falig. Abban az esetben, ha a kormánypárti többség elfogadja a megszorításokat, annak következtében a főváros további átcsoportosítható forrása kiapad – hivatalosan is.
Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter tavaly december 21-én jelölte ki Szatmáry Kristófot, hogy egyeztessen a BKV gazdasági és pénzügyi helyzetének stabilizálásáról Tarlós Istvánnal. A főpolgármester válaszul Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatóját nevezte ki tárgyalópartnernek.
A BKV-nak január 27-én lejár egy 9 milliárdos hitele, amit vissza kell fizetnie. Szerdán a Fővárosi Közgyűlés egyebek mellett egy ilyen összegű tulajdonosi kölcsön folyósításáról dönthet.