Tarlós István főpolgármester a Népszabadságnak adott, szerdán megjelent interjúban beszélt arról: álláspontja szerint járatritkítás, a buszágazat privatizációja, újabb önkormányzati hitelfelvétel és a fővárosi intézmények lepusztulása lehet a BKV megmentésének ára. Jelezte, hogy a következő, február 29-ei közgyűlésen javaslatot tesz a paraméterkönyv módosítására, a járatok ritkítására.
Németh Zoltán, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője és Wintermantel Zsolt képviselő, a főváros közlekedési tanácsnoka erre reagálva MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: nem látják lehetségesnek, hogy a járatok ritkításával a budapestiekre terheljék az MSZP–SZDSZ-városvezetés által felvett hitelek következményeit, ráadásul a BKV-probléma mértékénél fogva egy ilyen intézkedés nem is lenne képes a tömegközlekedési cég gondjainak orvoslására.
Tarlós István erre válaszul szerdán azt közölte az MTI-vel: „már látható, hogy még egy esetleges járatritkítás is milyen politikai izgalmat vált ki. Régóta utalok rá, hogy tessék elképzelni, mi történne másnap, ha megállna a BKV.”
Megjegyezte, arról nem beszélt, mikortól kell a járatcsökkentéseket végrehajtani, hanem azt mondta, hogy a közgyűlésnek február 29-én foglalkoznia kell a paraméterkönyvvel. A főpolgármester utalt arra, hogy 2011-ben a kormány segítségével és a normatív támogatással eleve volt fedezet a szolgáltatásra. „Jelenleg nincs még normatíva sem, nem lehetünk biztosak semmiben” – fogalmazott Tarlós István.