Az LMP és Szili Katalin is igennel szavazott

A kormánypárti képviselők, valamint az LMP és Szili Katalin igen szavazatával általános vitára alkalmasnak tartotta a bizottság a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt.

BL
2012. 03. 05. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormánypárti képviselők, valamint az LMP és Szili Katalin független képviselő igen szavazatával általános vitára alkalmasnak tartotta az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottsága hétfői ülésén a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt.

Jávor Benedek (LMP) bizottsági elnök jelezte, hogy pártja terjedelmes méretű módosító javaslatot fűz a törvényjavaslathoz. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára erre úgy reagált, hogy minden módosítást megtárgyalnak, ha kell, a javaslattevővel is. Az államtitkár a törvényjavaslat legnagyobb előnyének azt nevezte, hogy amit jelenleg négy ágazati törvény tartalmaz, az egységesen, kódexszerűen jelenik meg az új javaslatban. Jelezte, hogy a tervezet egy éve kész, azóta a kormányzati szervek mellett a szakma és a társadalmi szervezetek is megvitatták.

Támogatták a kiegészítő bérkompenzációt

Az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottsága 22 igen és 4 tartózkodás mellett támogatta hétfői ülésén annak a kormányzati módosító javaslatnak az általános vitára bocsátását, amely kiegészítő bérkompenzációt vezetne be azon munkáltatók számára, akiknek még az 5 százalékos béremelés is gondot okoz. Ugyanilyen szavazataránnyal támogatta a testület azt a kormányzati javaslatot is, amely a kiegészítő bérkompenzáció fedezetére az idei költségvetésben 21 milliárd forintot csoportosítana át a Nemzeti Foglalkoztatási Alapba, amit pályázati úton vehetnének igénybe a munkáltatók. A bizottság 22 igen és 4 nem szavazat mellett általános vitára alkalmasnak tartotta a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslatot is.

Zöld utat kapott Rogán Antal (Fidesz), a bizottság elnökének az árfolyamgát rendszeréhez benyújtott azon két kiegészítő módosító javaslata is, amely a korábban javasolt 30 millió forint mellett 15, illetve 20 millió forintban maximálná azt a hitelösszeget, amely mellett be lehet kerülni a rögzítettárfolyam-rendszerbe. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) képviselője elmondta: a kormány erről még nem foglalt állást, a tárca pedig nem támogatja a javaslatokat. Kardkovács Kolos, az NGM foglalkoztatáspolitikáért felelős helyettes államtitkára a kiegészítő bérkompenzációról szólva emlékeztetett arra: a vállalkozások az 5 százalékos elvárt béremelés fölötti költségeket levonhatják a szociális hozzájárulási adóból.

A mostani törvényjavaslat pedig arra teremt lehetőséget, hogy aki nem tudja teljesíteni még az 5 százalékos béremelést sem, megpályázhassa legalább 3 százalékosnak a forrását. Ezt azok vehetik igénybe, akik vállalják, hogy január 1-jéig visszamenőleg teljesítik az elvárt béremelést, nem csökkentik az átlagos létszámot, s a munkaidő csökkentésével csak meghatározott mértékben élnek. A kiegészítő bérkompenzációval elsősorban a kis- és közepes vállalkozásoknak szeretnének segíteni. A megpályázható összeg a mezőgazdaságban három évre 7 ezer euró, az egyéb ágazatokban pedig 200 ezer euró, az Európai Unió de minimis szabályának megfelelően. A kifizetők az adólevonásra akkor is jogosulttá válnak, ha január 1-jéig visszamenőleg teljesítik az elvárt béremelést. Az ellenzéki képviselők a javaslat kapcsán az adórendszert kritizálták.

Egyeztetnének a szakszervezetek

A vasutas szakszervezetek Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternél jövő keddre (március 13.) kezdeményezték a Vasúti Egyeztető Bizottság (VEB) összehívását, hogy tájékoztatást kérjenek és egyeztessenek az Országgyűlés elé beterjesztett tervezetről, illetve a médiában megjelent 10 százalékos vasúti személyszállítási kapacitáscsökkentésről – közölte hétfőn a Mozdonyvezetők Szakszervezet (MOSZ).

Az érdekképviselet tájékoztatása szerint a Mérnökök és Technikusok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szolidaritás és a Vasutasok Szakszervezete hétfőn értékelte a személyszállításról beterjesztett törvénytervezetet és a vasúti személyszállítási teljesítmények áprilistól tervbe vett 10 százalékos csökkentéséről a médiában megjelent hírt, a járatritkítások várható hatásait.

Az Országgyűlés a mai ülésén szavazhat a fegyvertartás szabályainak lazításáról és a tavaly év végi LMP-s demonstráció után büntetőeljárás alá vontak közkegyelméről szóló javaslatokról. A határozathozatalok után a Volánbusz 2003-as reorganizációjának vizsgálata kerül terítékre több, korábban kezdett vita folytatása mellett. Bővebben>>>

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.