Az LMP és Szili Katalin is igennel szavazott

A kormánypárti képviselők, valamint az LMP és Szili Katalin igen szavazatával általános vitára alkalmasnak tartotta a bizottság a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt.

BL
2012. 03. 05. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormánypárti képviselők, valamint az LMP és Szili Katalin független képviselő igen szavazatával általános vitára alkalmasnak tartotta az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottsága hétfői ülésén a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt.

Jávor Benedek (LMP) bizottsági elnök jelezte, hogy pártja terjedelmes méretű módosító javaslatot fűz a törvényjavaslathoz. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára erre úgy reagált, hogy minden módosítást megtárgyalnak, ha kell, a javaslattevővel is. Az államtitkár a törvényjavaslat legnagyobb előnyének azt nevezte, hogy amit jelenleg négy ágazati törvény tartalmaz, az egységesen, kódexszerűen jelenik meg az új javaslatban. Jelezte, hogy a tervezet egy éve kész, azóta a kormányzati szervek mellett a szakma és a társadalmi szervezetek is megvitatták.

Támogatták a kiegészítő bérkompenzációt

Az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottsága 22 igen és 4 tartózkodás mellett támogatta hétfői ülésén annak a kormányzati módosító javaslatnak az általános vitára bocsátását, amely kiegészítő bérkompenzációt vezetne be azon munkáltatók számára, akiknek még az 5 százalékos béremelés is gondot okoz. Ugyanilyen szavazataránnyal támogatta a testület azt a kormányzati javaslatot is, amely a kiegészítő bérkompenzáció fedezetére az idei költségvetésben 21 milliárd forintot csoportosítana át a Nemzeti Foglalkoztatási Alapba, amit pályázati úton vehetnének igénybe a munkáltatók. A bizottság 22 igen és 4 nem szavazat mellett általános vitára alkalmasnak tartotta a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslatot is.

Zöld utat kapott Rogán Antal (Fidesz), a bizottság elnökének az árfolyamgát rendszeréhez benyújtott azon két kiegészítő módosító javaslata is, amely a korábban javasolt 30 millió forint mellett 15, illetve 20 millió forintban maximálná azt a hitelösszeget, amely mellett be lehet kerülni a rögzítettárfolyam-rendszerbe. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) képviselője elmondta: a kormány erről még nem foglalt állást, a tárca pedig nem támogatja a javaslatokat. Kardkovács Kolos, az NGM foglalkoztatáspolitikáért felelős helyettes államtitkára a kiegészítő bérkompenzációról szólva emlékeztetett arra: a vállalkozások az 5 százalékos elvárt béremelés fölötti költségeket levonhatják a szociális hozzájárulási adóból.

A mostani törvényjavaslat pedig arra teremt lehetőséget, hogy aki nem tudja teljesíteni még az 5 százalékos béremelést sem, megpályázhassa legalább 3 százalékosnak a forrását. Ezt azok vehetik igénybe, akik vállalják, hogy január 1-jéig visszamenőleg teljesítik az elvárt béremelést, nem csökkentik az átlagos létszámot, s a munkaidő csökkentésével csak meghatározott mértékben élnek. A kiegészítő bérkompenzációval elsősorban a kis- és közepes vállalkozásoknak szeretnének segíteni. A megpályázható összeg a mezőgazdaságban három évre 7 ezer euró, az egyéb ágazatokban pedig 200 ezer euró, az Európai Unió de minimis szabályának megfelelően. A kifizetők az adólevonásra akkor is jogosulttá válnak, ha január 1-jéig visszamenőleg teljesítik az elvárt béremelést. Az ellenzéki képviselők a javaslat kapcsán az adórendszert kritizálták.

Egyeztetnének a szakszervezetek

A vasutas szakszervezetek Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternél jövő keddre (március 13.) kezdeményezték a Vasúti Egyeztető Bizottság (VEB) összehívását, hogy tájékoztatást kérjenek és egyeztessenek az Országgyűlés elé beterjesztett tervezetről, illetve a médiában megjelent 10 százalékos vasúti személyszállítási kapacitáscsökkentésről – közölte hétfőn a Mozdonyvezetők Szakszervezet (MOSZ).

Az érdekképviselet tájékoztatása szerint a Mérnökök és Technikusok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete Szolidaritás és a Vasutasok Szakszervezete hétfőn értékelte a személyszállításról beterjesztett törvénytervezetet és a vasúti személyszállítási teljesítmények áprilistól tervbe vett 10 százalékos csökkentéséről a médiában megjelent hírt, a járatritkítások várható hatásait.

Az Országgyűlés a mai ülésén szavazhat a fegyvertartás szabályainak lazításáról és a tavaly év végi LMP-s demonstráció után büntetőeljárás alá vontak közkegyelméről szóló javaslatokról. A határozathozatalok után a Volánbusz 2003-as reorganizációjának vizsgálata kerül terítékre több, korábban kezdett vita folytatása mellett. Bővebben>>>

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.