Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta, a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit és az üzleteket működtető vállalkozókat is.
A szóvivő szerint a forgalomcsökkenés kétségkívül a Malév csődjének következménye. Arra a kérdésre, hogy ha lenne új nemzeti légitársaság, újranyithatna-e a terminál, Hardy Mihály azt válaszolta, ennek most nincs realitása.
A Lánchíd Rádió már kedden hírt adott róla, hogy az áttelepítés áprilisban megkezdődik, és nyár elejére fejeződik be. Ugyanakkor Hardy Mihály szerint még mindig nincs végleges döntés, és részletesebb tájékoztatást későbbre ígért.
Még nem kaptak hivatalos értesítést
Vízy András, a Főtaxi szóvivője közölte, a reptér hivatalos utasszállítását ellátó taxiszolgáltató még nem kapott hivatalos értesítést a döntésről; a sajtóból értesültek a hírről. Vízy András kiemelte: a Főtaxi forgalmát nem befolyásolja a változtatás, hiszen az eddig három terminálra érkező utasok száma most két terminálra fog megérkezni. Hozzáfűzte, utasforgalmuk 15–20 százaléka koncentrálódott az 1-es terminálra, az utasok ezután a 2/A és 2/B terminálon jelennek meg.
Tamás Miklós, a City Taxi elnöke elmondta: a Malév kiesése forgalomkiesést okozott a cégnek, a repülőtérről a városba való beszállítások 20–25 százalékkal estek vissza. Hozzáfűzte, az összes fuvarnak körülbelül 5 százalékát adják a reptéri szállítások. Úgy vélte azonban, hogy a terminál bezárása plusz forgalomkiesést nem okoz, mivel a másik két terminálra terelődik át az utasforgalom. Kifejtette: árban sem jelent különbséget az utasoknak a bezárás, ők ugyanazzal a tarifával szállítanak mindkét terminálra.
A társaság vezetője elmondta azt is, hogy az 1-es terminálon „meglehetősen áldatlan állapotok voltak szolgáltatási szinten, taxis szinten”. Ezzel szemben a 2-es terminálokon a taxicégeknek úgynevezett várakozósoruk van, így gyorsabban kapnak az utasok autót, mint az 1-esen.
Mindeközben külföldi kockázatitőke-társaságok érdeklődnek egy új alapítású magyar légitársaság iránt. Már készül az üzleti szempontok összeállítása, amely alapja lesz az üzleti tervnek – mondta el a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) civil szerveződés elnöke. Az egyesület reméli, hogy a magyar állam is részt vállal az új magyar légitársaság megalakításában. Bővebben >>>