A főpolgármester-helyettes ezt a Budapesten megtartott nemzetközi értékelemzési konferencián mondta, kiemelve, hogy a főváros szűkös anyagi erőforrásai miatt a közpénzeket egyre hatékonyabban kell felhasználni, ebben pedig fontos, hogy egyre jobban támaszkodjanak az értékelemzésre egy-egy beruházás megvalósítása során. Példaként elmondta: ha a 4-es metró beruházásról 2008 elején készített értékelemzés egyes fontos megállapításait időben megfogadták volna, a beruházási költségeket le lehetett volna faragni.
Bagdy Gábor elmondta: napjainkban már nemcsak országok, hanem az egyes jelentősebb városok is versenyeznek egymással, ebben a versenyben pedig számos szempontot figyelembe kell venni. Egy-egy város megítélését például a tömegközlekedés is befolyásolja, vagy a város természeti környezete, kulturális értékei – mondta.
A világban végzett egyik felmérés szerint a természeti környezetet tekintve Budapest holtversenyben az első, kulturális szempontból is előkelő helyen áll, de még a városi infrastruktúrát nézve sincs rossz helyzetben – tette hozzá. Ezzel együtt elmondta: a fővárosi tömegközlekedés finanszírozása nincs megoldva, a BKV jelentős, mintegy 80 milliárd forint külső adóssággal bír, és több száz, mintegy 800 milliárd forintra tehető a „belső eladósodottság”, amin a főpolgármester-helyettes az elöregedett járműpark megújításához szükséges költségeket értette. A finanszírozási gondokat enyhíthetné véleménye szerint az elektronikus jegyrendszer bevezetése – mondta.
Craig L. Squires, az Amerikai Értékelemzők Nemzetközi Társasága elnöke elmondta: az értékelemzést a General Electric csoportjában kezdték még a múlt század közepén. Az Egyesült Államokban például egy bizonyos értékhatár fölött – ez államonként különböző nagyságú összeg – nem lehet úgy egy beruházást elkezdeni, hogy ne készülne előtte értékelemzés a beruházásról, fejlesztésről.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.