Nem hirtelen ötlet, hanem a kormánnyal folytatott hosszú tárgyalások eredménye, hogy a jövő évi központi költségvetésben 10 milliárd forint helyett összesen 24 milliárdot szavazott meg a parlament a BKV finanszírozásához – jelentette ki a Magyar Nemzet kérdésére Tarlós István (Fidesz– KDNP). A főpolgármester emlékeztetett, hogy a kabinet a fővárossal kötött „Budapest 21” elnevezésű szerződésben vállalta: biztosítja a budapesti közösségi közlekedés stabil működését és támogatja a fejlesztését is.
– Lehet, hogy ez a döntés fáj az MSZP-nek és a BKV csődjéről hetente írogató Népszabadságnak, de a tények tények maradnak. Legfeljebb leszállhatnak a hordóról azok a szónokok, akik azt állították, hogy a Demszky–Hagyó-korszak végén rendbe tették a BKV-t, majd ingyenes közlekedés ígéretével kampányoltak – utalt Budapest vezetője Horváth Csabára, a szocialisták jelenlegi frakcióvezetőjére, akit pártja újra indít a főpolgármesteri posztért.
A bűnszervezetben elkövetett vesztegetéssel, zsarolással, hűtlen kezeléssel és más bűncselekményekkel vádolt Hagyó Miklós volt kollégája olyan megállapodást kötött Bajnai Gordon korábbi miniszterelnökkel, amely a BKV állami támogatását folyamatos tarifaemeléshez kötötte. A kormánypárti városvezetés javaslatára a fővárosi képviselők nemrég viszont a bérletek árának tízszázalékos csökkentéséről döntöttek.
– Az Orbán-kormány már így is többet költött a közösségi közlekedésre, mint elődei összesen, s 2014 végig megoldják a hosszú távú finanszírozás kérdését is. Horváth Csabáék viszont 78 milliárd forintnyi adósságot, lepusztult járműállományt, elhanyagolt 3-as metrót, negyvenéves szerelvényeket hagytak hátra maguk után – jelentette ki Tarlós István.
Olvassa el a teljes cikket a Magyar Nemzet szerdai számában!