A 4,5 milliárd forintos beruházással végzett rekonstrukció tíz település – Bölcske, Madocsa, Paks, Gerjen, Dombori, Tolna, Bogyiszló, Őcsény, Decs és Báta – külterületét érintette. A projekt keretében a Sió-torok és Báta között leterhelő szőnyeg építésével erősítették meg, a Sió-torok és Paks között a terheléssel és magasítással tették biztonságosabbá a töltést. A fejlesztés során Bölcskétől Bátáig kiépült a töltésen vezető aszfaltút, amely kerékpáros-közlekedésre is alkalmas, felújították a bölcskei árvízvédelmi központot, valamint Pakson a csapadékvizet elvezető zsilipeket is.
A Dunán 2013-ban levonult árhullám idején a védelmi szakasz több pontján homokzsákokból épített bordákkal kellett megerősíteni a töltést, a most elkészült leterhelő szőnyegnek köszönhetően erre már nem lesz szükség – mondta a Közép-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság igazgatóhelyettese, hozzátéve, hogy a töltés próbaterhelése még az árvíz idején megtörtént.
Tóth Sándor tájékoztatása szerint a Duna-projekt másik Tolna megyei része, a Sió-árvízkapu mintegy 700 millió forintos rekonstrukciója részben a tavalyi dunai árhullám miatt még nem fejeződött be; az árvízkapu várhatóan május végére készül el. A Sió érintett szakasza ezért jelenleg nem hajózható, a hajók csak május végén, június elején tudnak átjutni a Dunára.
A 30 milliárd forintból, európai uniós támogatással megvalósuló Duna-projekt munkálatai Győr-Moson-Sopron, Pest, Fejér, Bács-Kiskun, Tolna, Baranya megyében zajlanak, a fejlesztések 152 település árvízi biztonságát növelik. A projekt több eleme, például a Szentendrei-szigeten, Tass és a Csepel-sziget közötti szakaszon, Szigetmonostor, Tahitótfalu, Pócsmegyer, Makád, Ráckeve külterületén már lezárult.