A NKH csütörtöki közleménye szerint a Siemens M4 Budapest Konzorcium 2013. december 10-én benyújtott kérelmét érdemben elbírálta, a biztosítóberendezés és automatikus vonatvezérlő rendszerre az ideiglenes használatbavételi engedélyt megadta. Emellett kiadta az egyes járművek megfelelőségéről és a biztonságirányítási rendszer elfogadásáról szóló határozatokat is. Ezzel az összes, az induláshoz szükséges vasúthatósági engedélyt megadta a közlekedési hatóság.
Mint írták, az engedélyezési eljárások során a hatóság meggyőződött arról, hogy a budapesti 4-es metróvonal a létesítési engedélyeknek megfelelően épült meg, a rendeltetésszerű használatra alkalmas, valamint a forgalombiztonsági követelményeket kielégíti. Hangsúlyozták: mivel a 4-es vonal az első teljesen automata metróvonal, beüzemelése fokozatosan történik. A közelmúltban sikeresen lezárt, utasok nélküli próbaüzem lehetővé tette az ideiglenes használatbavételi engedély megadását, amely egy évig érvényes. A járműfelügyelő nélküli üzem a végleges használatba vételi engedély kiadása után kezdődik.
A 4-es metrót, amely Kelenföld vasútállomást köti össze a Baross téri Keleti pályaudvarral, nyolc év építés után adják át. A 7,4 kilométeres, tíz állomást magába foglaló első szakasz építése 2006-ban kezdődött el. A munkálatokat nehezítette, hogy a konzorciumvezető cég többször leállt a munkával többletkövetelések miatt. Az alagútépítés 2010 nyarán fejeződött be, ezt követően kezdődhetett meg az állomások belső beépítése, a vágányok és a biztosítóberendezés, az áramellátási rendszerek telepítése. A metrószerelvényeket a francia Alstom cég szállítja, ezek külsőre megegyeznek a 2-es vonalon közlekedő Metropolis kocsikkal, de a 4-es metró teljesen automata vezérlésű. Az első időszakban azonban korábbi közlések szerint még vonatkísérő személyzet lesz a szerelvények vezetőállásaiban.
A 4-es metrót a kormányfővel közösen, március 28-án, péntek reggel 9 órakor adják át az utazóközönségnek. Tarlós István azt mondta, hogy a pénteken kezdődő utasforgalmi próbaüzem ideje alatt is folytatódik a jogszabály szerinti hatósági felügyelet, a végleges használatbavételi engedély hat hónap „üzemszerű hibamentes működés után” adható ki. Megjegyezte, hogy ez nem valamiféle hiányosságot jelent, „ez így van a világon mindenütt”.