Az infrastruktúráért felelős államtitkár kiemelte: 2014-ben három párhuzamosan futó program keretében indul 843 kilométernyi útrekonstrukció, országszerte több száz helyszínen. Az alsóbbrendű utakon az idén 63 szakaszon 247 kilométer újul meg 36 milliárd forintból, míg a burkolati hibákat 17 milliárd forintból további 143 szakasz 282 kilométerén javítja ki a közútkezelő.
A második félévtől 2015 végéig 49 milliárd forintos keretösszegből 314 kilométer gyorsforgalmi és főútvonal-szakaszt újítanak fel. Ezzel válik teljessé az a múlt évben meghirdetett nagyszabású közútfejlesztési beruházássorozat, amely mintegy 165 milliárd forintból 1600 kilométeren valósul meg – tette hozzá az államtitkár. Jelezte: a szaktárca az uniós források maradéktalan kihasználása érdekében újabb beruházások elindításának lehetőségét is vizsgálja, amelyek előkészítettsége megfelelő.
Völner Pál arról is beszélt, hogy útdíjakból az idén 150 milliárd forint bevételt remél a kormány. Ebből, a szűkülő uniós forrásokat ellensúlyozva, a közúthálózat fenntartására, karbantartására is jelentős összegeket szánnak.
A politikus kiemelte: a Pest megyei Tápiószentmárton térségében összesen bő 9 kilométeren újítják fel a 3116-os számú mellékutat. Az 1,8 milliárd forintból most kezdődő kivitelezés nem csupán burkolatcserét jelent, hanem az érintett két szakasz átfogó helyreállítását, lényegében újjáépítését foglalja magában.
Czerván György, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) agrárgazdaságért felelős államtitkára az eseményen úgy fogalmazott: a térség lakói hosszú évek óta várták a Tápiószentmártont Cegléddel összekötő út rendbetételét, amelynél jobban már csak a kivitelezés befejezésének fognak örülni. Emlékeztetett: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) év elején napvilágot látott adatai alapján az építőipar 2013-ban 16 százalékkal múlta felül a tavalyelőtti teljesítményét, elsősorban az infrastruktúra-fejlesztések növekvő számának és értékének köszönhetően. „A megye és a térség úthálózata kiváló lehetőségeket nyújt ahhoz, hogy az ágazat ez évben is tovább szárnyalhasson” – mondta az államtitkár.
Rámutatott: mindehhez a pénzügyi feltételek biztosítását nehezíti, hogy Pest megye a Közép-magyarországi régió része. Emiatt arra is oda kell figyelni, hogy a 31-es és 4-es számú főutaknak ne csak a megyén kívüli részei kapjanak felújítási támogatásokat. Czerván György közölte: ez azért is fontos, mert a 21. században a vidéki életminőség javításának elengedhetetlen feltétele a korszerű közúti infrastruktúra megteremtése.