Közölte azt is: eldőlt, hogy nem vásárolnak új kocsikat, hanem a meglévő szerelvényeket újítják fel, ami 2015 végére, esetleg 2016-ra fejeződhet be.
A kocsik felújítását hitelfelvétellel finanszírozza a főváros, amit az tesz lehetővé, hogy a kormány átvállalta az önkormányzat 180 milliárd forintnyi adósságát. Arról pedig néhány héten belül születik döntés, hogy miből fizetik ki az infrastruktúra rekonstrukcióját – tette hozzá, jelezve: a mostani döntés nyomán nyílt tendert írnak ki a szerelvények felújítására.
Tarlós a Magyar Nemzetnek korábban azt nyilatkozta: több mint két év múlva, 2016 végére csak a 3-as metró legkritikusabb szakaszai készülhetnek el.
A lap információi szerint a miniszterelnök ma írhatja alá a 3-as metró felújításának részbeni finanszírozásáról szóló kormányhatározatot.
Tarlós István elmondta: a sínszálakat már egy éve cserélik; 2016 végére maradéktalanul felújítják az infrastruktúra kritikus szakaszait, azokat, amelyek egyelőre még biztonságosak, ám két év múlva akár már kritikussá válhatnak. Ez azt jelenti, hogy 2016-ban teljes biztonsággal közlekedhetnek a vonalon a szerelvények – fűzte hozzá.
Az önkormányzati vezető felidézte, hogy a 2-es metróvonal felújítása 1997-ben kezdődött és még 2010-ben sem volt teljesen kész: a biztonsági berendezéseket már a főváros új vezetése újíttatta fel, és az új szerelvények is akkor álltak üzembe. A 2-es metró példája is mutatja, hogy fél év alatt nem lehet megoldani egy ilyen problémát; annál is inkább, mert 1976, a vonal üzembe helyezése óta senki nem foglalkozott sem a szerelvények, sem az infrastruktúra felújításával a 3-as vonalon.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a július 30-i kormányülés szünetében jelentette be: a kormány engedélyezi, hogy a főváros hitelt vegyen fel a 3-as metróvonal felújításához, és kész állami garanciával segíteni a hitelfelvételt.
Tarlós István korábban azt közölte, hogy a főváros 60-65 milliárd forintnyi hitelt kíván felvenni a szerelvények rekonstrukciójára.