Tarlós újabb részleteket árult el a 3-as metróról

A teljes felújítás 2018-ra, de inkább 2019-re valósulhat meg. Új kocsikat nem vásárolnak, a meglévőket újítják fel.

MNO
2014. 08. 18. 15:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közölte azt is: eldőlt, hogy nem vásárolnak új kocsikat, hanem a meglévő szerelvényeket újítják fel, ami 2015 végére, esetleg 2016-ra fejeződhet be.

A kocsik felújítását hitelfelvétellel finanszírozza a főváros, amit az tesz lehetővé, hogy a kormány átvállalta az önkormányzat 180 milliárd forintnyi adósságát. Arról pedig néhány héten belül születik döntés, hogy miből fizetik ki az infrastruktúra rekonstrukcióját – tette hozzá, jelezve: a mostani döntés nyomán nyílt tendert írnak ki a szerelvények felújítására.

Tarlós a Magyar Nemzetnek korábban azt nyilatkozta: több mint két év múlva, 2016 végére csak a 3-as metró legkritikusabb szakaszai készülhetnek el.

 

A lap információi szerint a miniszterelnök ma írhatja alá a 3-as metró felújításának részbeni finanszírozásáról szóló kormányhatározatot.

Tarlós István elmondta: a sínszálakat már egy éve cserélik; 2016 végére maradéktalanul felújítják az infrastruktúra kritikus szakaszait, azokat, amelyek egyelőre még biztonságosak, ám két év múlva akár már kritikussá válhatnak. Ez azt jelenti, hogy 2016-ban teljes biztonsággal közlekedhetnek a vonalon a szerelvények – fűzte hozzá.

Az önkormányzati vezető felidézte, hogy a 2-es metróvonal felújítása 1997-ben kezdődött és még 2010-ben sem volt teljesen kész: a biztonsági berendezéseket már a főváros új vezetése újíttatta fel, és az új szerelvények is akkor álltak üzembe. A 2-es metró példája is mutatja, hogy fél év alatt nem lehet megoldani egy ilyen problémát; annál is inkább, mert 1976, a vonal üzembe helyezése óta senki nem foglalkozott sem a szerelvények, sem az infrastruktúra felújításával a 3-as vonalon.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a július 30-i kormányülés szünetében jelentette be: a kormány engedélyezi, hogy a főváros hitelt vegyen fel a 3-as metróvonal felújításához, és kész állami garanciával segíteni a hitelfelvételt.

Tarlós István korábban azt közölte, hogy a főváros 60-65 milliárd forintnyi hitelt kíván felvenni a szerelvények rekonstrukciójára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.