Munkahelyteremtés mindenekelőtt

Székyné Sztrémi Melinda harmadik ciklusát kezdené meg Salgótarjánban. A nógrádi megyeszékhelyen felsőfokú képzés indulhat.

Velkei Tamás
2014. 09. 01. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A mögöttünk hagyott ciklust is jelképezhetné, hogy az önkormányzat két részletben harmincmillió forinttal támogatta a nagy hagyományú öblösüveggyártás újraindítását.
– Ahhoz, hogy a gyár visszaszerezhesse a bezárás miatt elveszített megrendelőit, részt kellett vennie a minden évben megrendezendő frankfurti üvegipari kiállításon. Először ehhez nyújtottunk anyagi segítséget, majd az újraindulást követően idén, tavaszi támogatásunk segítségével újabb nyolc főt tudott felvenni a cég. Bár egyelőre csak kézi gyártás folyik, ma már a világhírű Rosenthal a Tarján Glass legnagyobb megrendelője; a gyár pedig ott tart, hogy a meglévő kemencéivel lassan nem tudja kielégíteni a megrendeléseket.

– Milyen perspektíva nyílhat az öblösüveggyártás előtt a továbbiakban?
– A cég egyelőre még nem jutott pénzhez, amivel a gyártókapacitást bővíteni tudná – a költségek négymilliárdra rúgnak. Ám bízunk benne, hogy a 2014–2020 közötti uniós pénzügyi ciklusban sikerül a fejlesztéshez szükséges összeget előteremteni, hiszen a kormány is azt az irányvonalat képviseli, hogy a bevonható EU-források hatvan százaléka a gazdaságba kerüljön, a fő cél ugyanis a termelés segítése. Ebben reménykedve a gyár már megvette a gépsorokat és az új kemencéket befogadó csarnokot. Több magyar borász, pálinkafőzde és a Törley pezsgőgyár is jelezte, hogy ha a gépi gyártás beindulna Salgótarjánban, számítanának a magyar palackra.

– Mi a helyzet a síküveggyárral?
– A Salgglasnál is számosan dolgoznak, ott gépkocsiszélvédőket gyártanak, amire manapság nagy a kereslet. Olyan hatalmas autógyárak is rendelnek tőlük, mint a Bentley vagy a Porsche. Erre alapozva szeretnének összeállítani egy járműipari beszállítói kört, hiszen már most is több olyan – így ablakemelőket vagy autóhangszórókat gyártó – cég működik a városban, amely a járműipar másod-, harmadkörös beszállítója.

– Hol tudnának működni a városba várt gyárak, hiszen az ipari park már betelt.
– Szeretnénk a régi barnamezős területeket megszerezni önkormányzati vagy állami tulajdonba. Ezeken a vasút melletti, a zagyvapálfalvai résztől a belvárosig húzódó telkeken korábban egymás mellett álltak az üzemek. Ma viszont az épületek majdhogynem tájsebként csúfítják a várost, a csarnokokat vagy lerombolták, vagy egyszerűen ott hagyták volt tulajdonosaik.

– Mi lesz az acélgyári területekkel?
– Az itt működött cég csődeljárás alatt van, vágyaink közt szerepel, hogy ezt a telket is megszerezzük, mivel értékes ipari terület, saját vágánnyal. Azt szeretnénk, ha a felsorolt tervek kiemelt kormányzati projektként jelennének meg, mert a költségek meghaladják az önkormányzati forrásokat.

További részletek a Magyar Nemzet hétfői számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.