Utakat újítanak fel a pécsi magasház maradványaiból

A magasház az 1970-es évek közepén épült, de vázszerkezetének korróziója miatt idővel életveszélyessé vált.

TK
2014. 10. 09. 20:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Páva Zsolt utalt arra, hogy néhány hónapja visszaszerezte a város a magasház tulajdonjogát, és a közbeszerzés lezárultával még az idén hozzákezdenek a szellemház bontásához. Hozzátette: az önkormányzat számára kézenfekvő volt, hogy helyben kell hasznosítani a bontási anyagokat azokban a kisebb utcákban, amelyeknek nincs szilárd burkolatuk. A magasház betonelemeinek ledarálásából keletkező betonzúzalékot elsősorban földutak stabilizálására használják.

A városvezető azt mondta, nemcsak a közlekedést könnyítik meg a beruházásokkal, az útfelújítási programmal megakadályozható a hirtelen esőzés utáni útkárosodás is.

A pécsi önkormányzat júliusban írta ki a közbeszerzést a magasház bontására, miután garanciát kapott a munka állami finanszírozására. Az ajánlatok értékelése hamarosan lezárul, és eredményt hirdethetnek.

A magasház az 1970-es évek közepén épült, de vázszerkezetének korróziója miatt idővel életveszélyessé vált, ezért 1989-ben ki kellett üríteni. A Baranya Megyei Kormányhivatal tavaly ősszel adott ki bontási határozatot, ez az év elején vált jogerőssé.

Maros József építőmérnök, statikus korábban az MTI-nek azt mondta, az építmény bontása, elemeinek, törmelékeinek elszállítása egymilliárd forintba is kerülhet. A 80 méter magas épület 20 ezer tonnányi vasbetonból épült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.