Sokkal előbb kell Budapestnek a tartalékokhoz nyúlnia a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), illetve közvetetten a BKV működési hiánya miatt, mint azt csaknem egy hete Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester bejelentette. – Csak átmeneti finanszírozással képes biztosítani a főváros a közösségi közlekedés zavartalan működését – szögezték le a Fővárosi Közgyűlés október 28-ra összehívott ülésére készített közös előterjesztésükben Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek. Mint írták: október közepéig sem érkezett meg az önkormányzat számlájára a központi költségvetésben a közösségi közlekedésre előirányzott 24 milliárd forint. Így a fővárosnak pontosan 13,5 milliárd forintot kell átmenetileg és ütemezetten átutalnia a BKK számlájára, hogy a közlekedésszervező cég kifizethesse abból a BKV-tól megrendelt kötelező közszolgáltatás költségeit, illetve mindkét cégnél a novemberi béreket. A jelentős összeget az önkormányzat az uniós és egyéb fejlesztések pályázati önrészére félretett keretből tudja lecsippenteni.
Mint ismert, hiába küldte el a városvezetés több mint egy hónapja a miniszterelnöknek a javaslatot a BKV hosszú távú finanszírozására, benne a dugódíj bevezetésére, levelükre eddig még csak választ sem kaptak.
Pedig minden fejlesztési pénzre szükség lesz a 2020-ig tartó uniós ciklusban, s éppen ezért egy másik javaslat szerint csaknem 90 milliárd forintos lehívható összeggel kötne a város hitelkeret-megállapodást az Európai Beruházási Bankkal. Budapest adósságát 2014-re vállalta át teljesen az állam, és a BKV tartozását is kifizették.
A közgyűlés ugyanakkor dönthet arról, hogy a BKV egyelőre 70 lerobbant buszt cserél egy új konstrukcióban, amely sokkal kedvezőbb, mint az eddigi kiszervezés. Úgynevezett rendelkezésre tartási szerződéssel a közlekedési cég üzemeltetné a járműveket, amelyek karbantartását azonban a gyártók, a már kihirdetett közbeszerzés nyertesei végeznék majd.