2012-ben a második Orbán-kormány 27 százalékra emelte az addig 25 százalékos áfakulcsot. Ennyivel adóznak sok más egyéb mellett a digitális tankönyvek és az e-könyvek, ezt a számot csökkentené vissza a Netet nekünk! javaslatcsomaggal a KDNP ifjúsági szervezete, az IKSZ. Mint a szervezet elnöke, Nacsa Lőrinc az MNO-nak elmondta, az interneten, illetve elektronikus úton (e-könyv, pdf) elérhető, magyar nyelvű tananyagok már középiskolai szinten is elérik a 20 százalékos arányt, s ha a csak idegen nyelvű kiadványokat néznénk, még sokkal magasabb lenne ez a szám, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb tudományterületen, így a közgazdaságtanban, a jogban és az egészségügyi szakirodalomban már teljesen hétköznapi, hogy nem kell a tudásért a szakkönyvboltig elmenni.
A fiatal kereszténydemokraták abból indulnak ki, hogy az internet felé most már új szemlélettel kellene fordulni.
– A hozzáférés ma már nem lehetőség, hanem alapvető dolog a tanulásban, a továbbtanulásban, a vállalkozóvá válásban vagy az álláskeresésben is. Akkor lesz a diákoknak versenyképes tudásuk, ha ehhez ráadásul megfelelő eszközökön keresztül férnek hozzá, amit szintén segíteni kell – vélekedik Nacsa, aki a részletekbe menve úgy látja, pénz is, oktatási időkeret is van a programjuk fedezetére. – A Nemzeti tehetség programban gondolkodunk, amelynek van egy „Egyéb” fejezete. Ebben az érdeklődés, illetve a sikeresség növekedésével lehetne emelni a keretösszeget. Javaslatunk szerint a köznevelésbe pedig az osztályfőnöki és a számítástechnika-órák közös átszervezésével lehetne bevinni az ismeretátadást – konkretizálja Nacsa Lőrinc, aki úgy látja, mivel a diákok hatodikos-hetedikes korukban kezdenek önálló internethasználatba, ettől az évtől kellene évenként egy öt osztályfőnöki órás blokkot erre rááldozni, a kilencedikesek pedig már magasabb színvonalon ismerkedhetnének az adatvédelemmel, illetve az internetes „védekezéssel”. És azért épp az osztályfőnöki órán, mert bár az az osztályfőnök és a diákok személyes kapcsolatának erősítésére szolgál, az internethasználat szerinte igen szoros értelemben vett része a felnőtté válás folyamatának.