Az új üzemeltetőjüknél 101-es és 102-es oldalszámot és a légierő ék alakú felségjelét megkapó gépeket reggel készítették fel az átrepülésre a légi mentők budaörsi bázisán, átadásukra június elején kerül sor Kecskeméten hivatalos ceremónián.
Bár a kiképzésre és futárfeladatokra szánt, csaknem harmincéves Écureuil-ek katonai szolgálatba állása a régóta ígért honvédségi helikopterbeszerzés újabb halasztásának jele, bennfentesek megjegyzik, hogy az ügylet azon ritka esetek egyike, amikor két állami partner hatékonyan és a jó célért együtt tudott működni, s nem fecsérelt el egy még használható, értékes technikai erőforrást.
A francia Aerospatile (ma német–francia Airbus Helicopters) cég által gyártott gépek a szolnoki helikopterbázis állományában lehetővé teszik majd, hogy a nagy és költségesen üzemeltethető Mi–8-as és Mi–17-es szállítóhelikoptereket rendeltetésük szerinti feladatokra használják, az olcsóbban üzemeltethető kis gépekkel pedig gyakorolhassanak a keveset repülő pilóták. Emellett az Écureuil-ek természetesen alkalmasak néhány fős szállítások lebonyolítására, de akár megfigyelési feladatokra is a határ mentén, különösen akkor, ha ehhez megfelelő műszerkészletet is vesznek hozzájuk.
A honvédség leépítésének részeként az ilyen kategóriájú gépeket – Mi–2-eseket – másfél évtizede vonták ki a szolgálatból, amit a szakma mindig is óriási véteknek tartott, így a Mókuska becenevű gépek mai birtokba vételével tulajdonképpen ezt a hibát orvosolják.