A június közepén megkezdett Bartók Béla úti beruházásokról egyebek mellett azt írták, jogszabályi előírások miatt egyes villamosmegállókat szélesíteni kell az útpálya rovására, ezért a Gárdonyi és a Szent Gellért téren a Szabadság híd irányában a korábbi keresztmetszet mellett csak további beavatkozásokkal lenne biztosítható a 2x2 forgalmi sáv.
Ennek lehetséges megoldása érdekében a szükséges kiviteli tervek készítése végső fázisban van, a kialakítandó keresztmetszetről, a forgalomtechnikai megoldásokról – beleértve a kerékpáros közlekedés feltételeinek kialakítását is – ezt követően, a következő hetekben születik döntés – áll a BKK közleményében.
A közleményben azt hangoztatták, hogy a főváros továbbra is elkötelezett az összehangolt fejlesztések és a budapesti kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása mellett, ugyanakkor a Bartók Béla úti fejlesztés csak olyan lehet, amely egységes kialakítást nyújt az érintett útszakaszokon és a villamosmegállók környezetében.
Emlékeztettek arra, hogy a XI. kerületi Bartók Béla úton jelenleg három beruházás folyik egyszerre. A fővárosi önkormányzat megbízásából a BKK uniós források felhasználásával építteti át a villamosmegállókat, melyek így alkalmasak lehetnek az itt közlekedő alacsonypadlós autóbuszok és villamosok együttes fogadására, és biztosítani tudják a teljes akadálymentességet is.
A BKV Zrt. saját beruházásban végzi az elhasználódott villamospálya felújítását és a villamosközeledés energiaellátását nyújtó betápláló vezeték cseréjét a Szabadság híd és a Móricz Zsigmond körtér között, a Főtáv Zrt. pedig a távhővezeték rekonstrukcióját bonyolítja le a Csíky utca és a Szent Gellért tér között.
Eközben a Magyar Kerékpárosklub, az I bike Budapest, és a Bartók Béla Boulevard biciklis felvonulást szervezett, tiltakozván az eredeti tervek módosítása ellen.
Mint írták, Bartók Béla út eredeti tervek szerinti „boulevard”-osításához szükséges járdaszélesítés, kerékpársávok és közös busz- és villamospálya tervei a 2012/13-as BKK koncepcióban szerepeltek. Az első fővárosi jóváhagyás után elkezdődhetett a projekt – Kerékpárosklub által is véleményezett – kiviteli terveinek készítése, melyek újabb tulajdonosi hozzájárulást kellett kapjanak a fővárosi szervektől. A tulajdonosi üzemeltetői lehatárolási terv aláírása azonban nem történt meg, majd a Tarlós István által indított átszervezések során a BKK-ból kivált Budapest Közút sem adta áldását a tervekre. „Így érvek nélkül, a nyilvánosság kizárásával bukott el az engedélyezési eljárás, ami miatt Budapest egyik legfontosabb, a belvárost a külső területekkel összekötő útján veszélybe került a kerékpársáv” – ismertették. „A Kerékpárosklub június eleji forgalomszámlálása emellett azt is megmutatta, hogy a Bartók Béla út kerékpáros forgalma a Bajcsy-Zsilinszky útival vetekszik, tehát egy kiemelten fontos útvonalról beszélünk.”