Még nincsenek meg a Bartók Béla út kiviteli tervei

A BKK szerint egyelőre nem döntöttek a bicikliút kialakításáról. A Kerékpárosklub felvonulást rendezett.

BO
2016. 07. 11. 17:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A június közepén megkezdett Bartók Béla úti beruházásokról egyebek mellett azt írták, jogszabályi előírások miatt egyes villamosmegállókat szélesíteni kell az útpálya rovására, ezért a Gárdonyi és a Szent Gellért téren a Szabadság híd irányában a korábbi keresztmetszet mellett csak további beavatkozásokkal lenne biztosítható a 2x2 forgalmi sáv.

Ennek lehetséges megoldása érdekében a szükséges kiviteli tervek készítése végső fázisban van, a kialakítandó keresztmetszetről, a forgalomtechnikai megoldásokról – beleértve a kerékpáros közlekedés feltételeinek kialakítását is – ezt követően, a következő hetekben születik döntés – áll a BKK közleményében.

A közleményben azt hangoztatták, hogy a főváros továbbra is elkötelezett az összehangolt fejlesztések és a budapesti kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása mellett, ugyanakkor a Bartók Béla úti fejlesztés csak olyan lehet, amely egységes kialakítást nyújt az érintett útszakaszokon és a villamosmegállók környezetében.

Emlékeztettek arra, hogy a XI. kerületi Bartók Béla úton jelenleg három beruházás folyik egyszerre. A fővárosi önkormányzat megbízásából a BKK uniós források felhasználásával építteti át a villamosmegállókat, melyek így alkalmasak lehetnek az itt közlekedő alacsonypadlós autóbuszok és villamosok együttes fogadására, és biztosítani tudják a teljes akadálymentességet is.

A BKV Zrt. saját beruházásban végzi az elhasználódott villamospálya felújítását és a villamosközeledés energiaellátását nyújtó betápláló vezeték cseréjét a Szabadság híd és a Móricz Zsigmond körtér között, a Főtáv Zrt. pedig a távhővezeték rekonstrukcióját bonyolítja le a Csíky utca és a Szent Gellért tér között.

Eközben a Magyar Kerékpárosklub, az I bike Budapest, és a Bartók Béla Boulevard biciklis felvonulást szervezett, tiltakozván az eredeti tervek módosítása ellen.

Mint írták, Bartók Béla út eredeti tervek szerinti „boulevard”-osításához szükséges járdaszélesítés, kerékpársávok és közös busz- és villamospálya tervei a 2012/13-as BKK koncepcióban szerepeltek. Az első fővárosi jóváhagyás után elkezdődhetett a projekt – Kerékpárosklub által is véleményezett – kiviteli terveinek készítése, melyek újabb tulajdonosi hozzájárulást kellett kapjanak a fővárosi szervektől. A tulajdonosi üzemeltetői lehatárolási terv aláírása azonban nem történt meg, majd a Tarlós István által indított átszervezések során a BKK-ból kivált Budapest Közút sem adta áldását a tervekre. „Így érvek nélkül, a nyilvánosság kizárásával bukott el az engedélyezési eljárás, ami miatt Budapest egyik legfontosabb, a belvárost a külső területekkel összekötő útján veszélybe került a kerékpársáv” – ismertették. „A Kerékpárosklub június eleji forgalomszámlálása emellett azt is megmutatta, hogy a Bartók Béla út kerékpáros forgalma a Bajcsy-Zsilinszky útival vetekszik, tehát egy kiemelten fontos útvonalról beszélünk.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.