Az élet eldöntötte, hogy egysávos, széles járdás, kerékpárutas, minden helyi érintett szerint élhetőbb belső Bartók Béla út lesz-e, avagy megvalósul a „Tarlós-torzó”, vagyis a Móricz Zsigmond és Szent Gellért tér közötti útszakaszon két autóforgalmi sáv lesz, a villamosperonoknál egybefolyva. Már az elején lelőjük a poént: utóbbi valósult meg, a Gellért téri végződésnél már leburkolt, felfestett útfelület várja, pontosabban zavarja össze az autósokat.
Gyorsan szedjük pontokba, hogyan juthattunk idáig:
A kerékpáros ügyekre szakosított egyik internetes riadóláncra tehát felkerült egy, a lapunk által is elkészítettéhez hasonló beállítású fénykép, amely bizonyítja, az útfelújításért felelős főváros eldöntötte a vitát: masszív idézőjelbe tett „kétsávos” belső Bartók Béla út lesz.
2002: búcsú a macskakövektől
2010: a XI. kerületi önkormányzat és a BME közös terve az út egysávúsításáról, járdával, parkolósávval, kerékpársávval, tömegközlekedő folyosóval. Részletek ITT. A tervre Újbuda Városfejlesztési Koncepciója is hivatkozik.
2013: A BKK a BuBi-hálózat tervezésekor átvette a kerület koncepcióját.
2014: Elkészült a négyes metró, ezzel a felszíni utasforgalom jelentős része a föld alá került.
2016: Átadták a fonódó villamoshálózatot, amely jelentősen javította a környék tömegközlekedését.
2016: három beruházás zajlik párhuzamosan, uniós pénzből – 1: villamosmegállók akadálymentesítése, 2: villamospálya felújítása, 3: Főtáv-vezeték cseréje.
És akkor az idézőjelet fejtsük ki egy kicsit!
Egy olyan úton, amelyen elvileg két sáv halad, de időről időre egy sávra szűkül, ott a forgalom gyakorlatilag egysávos. Márpedig a felújított villamosmegállók peronjai olyan szélesek lettek, hogy két teljes, rendes szélességű sáv nem fér el a járda széléig tartó közúti keresztmetszeten. Ebből született a Szent Gellért téri öszvér megoldás: a fotón szereplő (egyébként sárga színe miatt ideiglenesnek tűnő) táblával libasorba rendezik az addig egymás mellett haladó autósokat, így a belső Bartók Béla út áteresztése egy egysávos úténak felel meg.