A múzeumi negyed ötlete „nem Lázár miniszter úr szívügye, az az én 2010-es programom” – mondta a Hvg.hunak adott interjújában Tarlós István főpolgármester. Ő a Nyugati pályaudvar mögötti területen képzelte el, de nincs különösebb baja azzal, hogy végül a Városligetben valósul meg. A Liget viszonylagos autómentesítésével egyetért.
„A kerékpározás ésszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával. [ ] A városháza visszautasítja a radikálisok fenyegető zsarolását” – írta múlt heti közleményében a Fővárosi Önkormányzat.
Egy másik pályaudvar is szóba került: „Annak ellenére, hogy kellemes ifjúkori emlékek fűznek hozzá, hiszen onnan indultunk táborozni és nyaralni, a Déli pályaudvar ma már rossz helyen van.” Bár szerinte Kelenföld ma még nem tudná kiváltani a Délit. Kritizálta a kormányzatot, szerinte nem szabadott volna előállni a tervvel, amíg nincs megvalósítási terv, nincs forrás.
„Az nem megy, hogy mindenki a biciklisek ad hoc ötleteihez alkalmazkodjék” – közölte Tarlós István. Szerinte „sem méltányosság, sem józan paraszti ész” révén sem lehet érvelni amellett, hogy a Belvárost autómentesítsék. Ismét felszólalt a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Károly körúton futó párhuzamos bicikliút és buszos bringasáv ellen. „Miért épült akkor a kerékpárút? Mert a kerékpárosok többsége nem a bicikliutat használja, hanem ott peckeskedik a buszsávban” – jelentette ki a főpolgármester.
A nyilvánosságra került főpolgármesteri utasításról azt mondta, senki nem gondolta, hogy kilopnak a Városházáról egy ilyen munkaközi anyagot. Szerinte szó sincs visszafejlesztésről, csupán felülvizsgálatról, biztonsági intézkedésekről gondolkodnak. „Egyébként nem egészen értem, miért kézenfekvő bármilyen járművel egyirányú utcában visszafelé közlekedni” – közölte. Hozzátette:
„Egy nagyvárosban nincs olyan önálló közlekedési fejezet, hogy kerékpáros közlekedés.”
Úgy véli, hogy egy közlekedési koncepcióban mindent össze kell hangolni; szerinte nem igaz az sem, hogy nem támogatja a bringázást, de életszerűtlen, hogy hozzájuk igazodjanak. Elmondása szerint sok „súlyos levelet” kapott autósoktól. „Ne azonosítsuk a forgalomcsillapítást automatizmus alapján a kerékpározással” – közölte a főpolgármester. Hozzátette: 2010 és 2015 között 37 kerékpáros projektet valósítottak meg, 2019-ig további 29-et terveznek elvégezni. Egyébként „spekulatív piszkálódásnak” tartja az ezzel kapcsolatos kérdéseket.