Habony Árpád hitelezője miatt késhetett a médiaóriás

Csak közel két héttel a beszámolók leadásának végső határideje után tartották meg a taggyűlést.

Jandó Zoltán
2017. 06. 17. 13:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tűnik, a tulajdonosok, köztük az elmúlt időszakban főleg Habony Árpád hitelezőjeként emlegetett Tombor András miatt csúszott az egyik legnagyobb hazai médiacég, az Atmedia Kft. beszámolója. A sales house (amely televíziós csatornák reklámidejét értékesíti) ugyanis csak most szerdán, a beszámolók leadásának végső határideje után közel két héttel tartotta meg taggyűlését, enélkül pedig nem lehetett közzétenni az előző évi számokat.

Ráadásul a tulajdonosok (Tombor cége, illetve egy, az Andy Vajna-féle TV2-nek műsorokat gyártó, Rákosi Tamáshoz kötött külföldi vállalat) nem is döntöttek mindenről szerdán. Az első napirendi pont után egy napra felfüggesztették a közgyűlést, a csütörtöki folytatásról készült jegyzőkönyvet azonban egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Kerestük Tombor Andrást, hogy megkérdezzük a halasztás okairól, illetve arról, miről határoztak két nappal ezelőtt, de nem sikerült elérnünk az üzletembert, aki vélhetően külföldön tartózkodik.

Így viszont az sem derült ki, hogy az Atmedia fizet-e osztalékot a társaságban tavaly részesedést szerző tulajdonosoknak. Pedig lenne miből, a vállalat ugyanis 1,1 milliárdos adózott nyereséget könyvelhetett el, ami épp duplája az egy esztendővel korábbinak.

A sales house vezérigazgatója, Lukács Csaba egyébként nem árult zsákbamacskát, amikor tavaly nyáron egy interjúban úgy fogalmazott: árbevétel tekintetében százalékosan három számjegyű növekedést vár, ami biztosan nem egyessel fog kezdődni. Így is lett: az Atmedia szinte pontosan megháromszorozta forgalmát, ami 2016-ban már a 28 milliárdot közelítette meg.

A növekedés elsősorban az értékesítési ház portfólióbővítésének köszönhető: 2015 végén, 2016 elején a társaság folyamatosan húzta be az újabb és újabb csatornákat, amelyeknek reklámidejét értékesíthette. Az állami média adóit még 2015 végén szerezték meg, a TV2-csoporttal pedig azt követően állapodtak meg, hogy Andy Vajna házon belülre került, szintén nagyjából másfél évvel ezelőtt. Így míg a 2015-ös beszámolójukban mindössze 27 olyan csatornát tüntettek fel, amelyekkel kizárólagos szerződésük van, a mostaniban már 43-at.

Más kérdés, hogy 2017-ben ez az ütemű növekedés már nem tartható fenn. Lukács Csaba lapunk kérdésére elmondta: bár az idén is bevételbővüléssel és kismértékű profitnövekedéssel számolnak, de a korábbihoz hasonló mértékű gyarapodás nem várható, mivel a cég konszolidálta portfólióját, és eközben a piacon is végbement egy konszolidáció.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.