Habony Árpád hitelezője miatt késhetett a médiaóriás

Csak közel két héttel a beszámolók leadásának végső határideje után tartották meg a taggyűlést.

Jandó Zoltán
2017. 06. 17. 13:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tűnik, a tulajdonosok, köztük az elmúlt időszakban főleg Habony Árpád hitelezőjeként emlegetett Tombor András miatt csúszott az egyik legnagyobb hazai médiacég, az Atmedia Kft. beszámolója. A sales house (amely televíziós csatornák reklámidejét értékesíti) ugyanis csak most szerdán, a beszámolók leadásának végső határideje után közel két héttel tartotta meg taggyűlését, enélkül pedig nem lehetett közzétenni az előző évi számokat.

Ráadásul a tulajdonosok (Tombor cége, illetve egy, az Andy Vajna-féle TV2-nek műsorokat gyártó, Rákosi Tamáshoz kötött külföldi vállalat) nem is döntöttek mindenről szerdán. Az első napirendi pont után egy napra felfüggesztették a közgyűlést, a csütörtöki folytatásról készült jegyzőkönyvet azonban egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Kerestük Tombor Andrást, hogy megkérdezzük a halasztás okairól, illetve arról, miről határoztak két nappal ezelőtt, de nem sikerült elérnünk az üzletembert, aki vélhetően külföldön tartózkodik.

Így viszont az sem derült ki, hogy az Atmedia fizet-e osztalékot a társaságban tavaly részesedést szerző tulajdonosoknak. Pedig lenne miből, a vállalat ugyanis 1,1 milliárdos adózott nyereséget könyvelhetett el, ami épp duplája az egy esztendővel korábbinak.

A sales house vezérigazgatója, Lukács Csaba egyébként nem árult zsákbamacskát, amikor tavaly nyáron egy interjúban úgy fogalmazott: árbevétel tekintetében százalékosan három számjegyű növekedést vár, ami biztosan nem egyessel fog kezdődni. Így is lett: az Atmedia szinte pontosan megháromszorozta forgalmát, ami 2016-ban már a 28 milliárdot közelítette meg.

A növekedés elsősorban az értékesítési ház portfólióbővítésének köszönhető: 2015 végén, 2016 elején a társaság folyamatosan húzta be az újabb és újabb csatornákat, amelyeknek reklámidejét értékesíthette. Az állami média adóit még 2015 végén szerezték meg, a TV2-csoporttal pedig azt követően állapodtak meg, hogy Andy Vajna házon belülre került, szintén nagyjából másfél évvel ezelőtt. Így míg a 2015-ös beszámolójukban mindössze 27 olyan csatornát tüntettek fel, amelyekkel kizárólagos szerződésük van, a mostaniban már 43-at.

Más kérdés, hogy 2017-ben ez az ütemű növekedés már nem tartható fenn. Lukács Csaba lapunk kérdésére elmondta: bár az idén is bevételbővüléssel és kismértékű profitnövekedéssel számolnak, de a korábbihoz hasonló mértékű gyarapodás nem várható, mivel a cég konszolidálta portfólióját, és eközben a piacon is végbement egy konszolidáció.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.