Rogán felesége dönthet a helikopterezésről

1,5 millió forint névértékű üzletrészéből Sarka Kata 30 ezernyit elad Rogán Cecíliának.

Jandó Zoltán
2017. 06. 23. 5:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Többségi részesedést szerzett a Rogán család már legendásnak mondható helikopterezését leszervező cégben Rogán Antal felesége. A Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszternek tavaly októberben okozott nehéz perceket, hogy a Népszabadság megírta, és fényképekkel is bizonyította: családjával együtt helikopterrel utazott egy esküvőre. A tárcavezető először letagadta az akkori becslések szerint 1,5-2 millió forintos luxusutat, később pedig, amikor a bizonyító erejű fotó is előkerült, sikeres üzletasszony feleségét emlegette, akinek cége állítólag egy barterszerződés keretében szerezte a járművet.

Nos, a sikeres üzletasszony tovább növelte részesedését az említett vállalatban: míg korábban 50 százalékos üzletrésze volt a Nakama & Partners Kft.-ben, most már ő a többségi tulajdonos. A társaság múlt hét elején tartott közgyűlést, ahol a tagok arról határoztak, hogy a miniszterfeleség üzlettársa, a celebvilágban szintén ismert Sarka Kata a 1,5 millió forint névértékű üzletrészéből 30 ezer forintnyit elad Rogán Cecíliának. Ezzel a tárcavezető neje 51 százalékos tulajdonos lett, vagyis a jövőben számos vállalatot érintő ügyben akár egyedül is döntést hozhat. A változás egyelőre nem jogerős, cégbírósági bejegyzés alatt áll.

A közgyűlési jegyzőkönyvéből az nem derült ki, hogy Rogán Cecília mennyit fizetett az 1 százalékos tulajdonrészért, de semmi nem utalt arra, hogy névérték fölött vásárolta volna meg a pakettet. Ha így történt, az nemcsak azért volna érdekes, mert az irányítási jogok átadása biztosan többet ér 30 ezer forintnál, hanem mert a cég 1 százaléka csak a tavalyi, szűk 8 milliós nyeresége miatt is jóval értékesebb ennél.

Más kérdés, hogy továbbra sem lehet tudni, pontosan mivel foglalkozik a vállalkozás. Lapunk korábban kereste erre vonatkozó kérdéseivel a társaságot, de válaszokat nem kaptunk. Úgy tudjuk, az eredeti elképzelések szerint hazai hírességek Facebook-oldalára akartak hirdetéseket szervezni; később az is felmerült, hogy a Magyarország szépe versenyen legjobban szereplő lányokat foglalkoztatják. Hogy végül melyik üzlet indult be, nem egyértelmű, de mindenképp érdekes, hogy a cég továbbra sem túl aktív a világhálón: honlapja és Facebook-profilja sincs.

Mindenesetre az a valami, amit csinálnak, elég jól jövedelmez, tavaly ugyanis – amint erről korábban már beszámoltunk – annak ellenére sikerült 51 milliós árbevételt és 7,7 milliós adózott profitot összehozni, hogy a társaság az érdemi működést állítólag csak 2016 májusában kezdte meg. A beszámolót elfogadó idei áprilisi közgyűlésen egyébként még nem vetődött föl, hogy átalakítják a tulajdonosi viszonyokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.