Rogán felesége dönthet a helikopterezésről

1,5 millió forint névértékű üzletrészéből Sarka Kata 30 ezernyit elad Rogán Cecíliának.

Jandó Zoltán
2017. 06. 23. 5:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Többségi részesedést szerzett a Rogán család már legendásnak mondható helikopterezését leszervező cégben Rogán Antal felesége. A Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszternek tavaly októberben okozott nehéz perceket, hogy a Népszabadság megírta, és fényképekkel is bizonyította: családjával együtt helikopterrel utazott egy esküvőre. A tárcavezető először letagadta az akkori becslések szerint 1,5-2 millió forintos luxusutat, később pedig, amikor a bizonyító erejű fotó is előkerült, sikeres üzletasszony feleségét emlegette, akinek cége állítólag egy barterszerződés keretében szerezte a járművet.

Nos, a sikeres üzletasszony tovább növelte részesedését az említett vállalatban: míg korábban 50 százalékos üzletrésze volt a Nakama & Partners Kft.-ben, most már ő a többségi tulajdonos. A társaság múlt hét elején tartott közgyűlést, ahol a tagok arról határoztak, hogy a miniszterfeleség üzlettársa, a celebvilágban szintén ismert Sarka Kata a 1,5 millió forint névértékű üzletrészéből 30 ezer forintnyit elad Rogán Cecíliának. Ezzel a tárcavezető neje 51 százalékos tulajdonos lett, vagyis a jövőben számos vállalatot érintő ügyben akár egyedül is döntést hozhat. A változás egyelőre nem jogerős, cégbírósági bejegyzés alatt áll.

A közgyűlési jegyzőkönyvéből az nem derült ki, hogy Rogán Cecília mennyit fizetett az 1 százalékos tulajdonrészért, de semmi nem utalt arra, hogy névérték fölött vásárolta volna meg a pakettet. Ha így történt, az nemcsak azért volna érdekes, mert az irányítási jogok átadása biztosan többet ér 30 ezer forintnál, hanem mert a cég 1 százaléka csak a tavalyi, szűk 8 milliós nyeresége miatt is jóval értékesebb ennél.

Más kérdés, hogy továbbra sem lehet tudni, pontosan mivel foglalkozik a vállalkozás. Lapunk korábban kereste erre vonatkozó kérdéseivel a társaságot, de válaszokat nem kaptunk. Úgy tudjuk, az eredeti elképzelések szerint hazai hírességek Facebook-oldalára akartak hirdetéseket szervezni; később az is felmerült, hogy a Magyarország szépe versenyen legjobban szereplő lányokat foglalkoztatják. Hogy végül melyik üzlet indult be, nem egyértelmű, de mindenképp érdekes, hogy a cég továbbra sem túl aktív a világhálón: honlapja és Facebook-profilja sincs.

Mindenesetre az a valami, amit csinálnak, elég jól jövedelmez, tavaly ugyanis – amint erről korábban már beszámoltunk – annak ellenére sikerült 51 milliós árbevételt és 7,7 milliós adózott profitot összehozni, hogy a társaság az érdemi működést állítólag csak 2016 májusában kezdte meg. A beszámolót elfogadó idei áprilisi közgyűlésen egyébként még nem vetődött föl, hogy átalakítják a tulajdonosi viszonyokat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.