Egyre többet költ a kormány a jól ismert kékplakátos kampányokra: míg 2013-ban csupán egy kampányra – „Magyarország jobban teljesít” – költöttek 800 millió forintot, csak idén júliusig már 12,8 milliárdnál tartanak a propagandakiadások – írja a Hír TV online kiadása.
A cikkben a kékplakátos kampányok árát vizsgálták, de megjegyzik, a plakátkampány az eddigi tapasztalatok szerint a kormányzati propagandaköltésnek csak a felét teszi ki, 2014 óta már 50 milliárd forint ment el propagandakampányokra, és még 77 milliárd a kormányzati propagandává züllesztett közmédiára.
A Hír TV felhívja a figyelmet arra, hogy az idei, féléves propaganda-költségvetésből kijött volna a mentősök tíz százalékos béremelése erre az évre (7,5 milliárd forint), valamint több tízezer egészségügyi dolgozó emelt alapdíja, az eredetileg tervezett, de csak félig bevezetett életpályamodell alapján – a Magyar Orvosi Kamara elnöke szerint ez nagyjából 10 milliárdos költség lett volna.
2013 óta csak a „kékplakátos” kampányokat számolva a kormány mintegy 25 milliárd forintot költött propagandára. 2015-ben hat kampányt indítottak: először a Széchenyi 2020 program pályázatait reklámozták 889 millióból, ezután indult a „Magyarország erősödik” kampány, a 2013-ashoz hasonlító kék plakátokkal 475 millióból. Az évben a legnagyobb kampány a bevándorlásról szóló nemzeti konzultáció reklámozása volt, amely 960 millióba került. A következő években kétféle kampány váltotta egymást: a kormány gazdasági intézkedéseit dicsérő kampány és az aktuális ellenséggel riogató, annak üzengető háborús propagandakampány. 2015-ben az évben kormányzati kampányokra összesen 4,1 milliárd forint ment el. 2016-ban mindent felülírt a kvótanépszavazás, ez meglátszott a kampányköltségeken is. A népszavazási „tájékoztató” kampányra összesen több mint 10 milliárd forintot költöttek.