Az idén már 12,5 milliárdot tapsolt el a kormány propagandakampányra

Négy évvel ezelőtt még csak 800 milliót költöttek a „Magyarország jobban teljesít”-re.

MN
2017. 07. 04. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre többet költ a kormány a jól ismert kékplakátos kampányokra: míg 2013-ban csupán egy kampányra – „Magyarország jobban teljesít” – költöttek 800 millió forintot, csak idén júliusig már 12,8 milliárdnál tartanak a propagandakiadások – írja a Hír TV online kiadása.

A cikkben a kékplakátos kampányok árát vizsgálták, de megjegyzik, a plakátkampány az eddigi tapasztalatok szerint a kormányzati propagandaköltésnek csak a felét teszi ki, 2014 óta már 50 milliárd forint ment el propagandakampányokra, és még 77 milliárd a kormányzati propagandává züllesztett közmédiára.

A Hír TV felhívja a figyelmet arra, hogy az idei, féléves propaganda-költségvetésből kijött volna a mentősök tíz százalékos béremelése erre az évre (7,5 milliárd forint), valamint több tízezer egészségügyi dolgozó emelt alapdíja, az eredetileg tervezett, de csak félig bevezetett életpályamodell alapján – a Magyar Orvosi Kamara elnöke szerint ez nagyjából 10 milliárdos költség lett volna.

2013 óta csak a „kékplakátos” kampányokat számolva a kormány mintegy 25 milliárd forintot költött propagandára. 2015-ben hat kampányt indítottak: először a Széchenyi 2020 program pályázatait reklámozták 889 millióból, ezután indult a „Magyarország erősödik” kampány, a 2013-ashoz hasonlító kék plakátokkal 475 millióból. Az évben a legnagyobb kampány a bevándorlásról szóló nemzeti konzultáció reklámozása volt, amely 960 millióba került. A következő években kétféle kampány váltotta egymást: a kormány gazdasági intézkedéseit dicsérő kampány és az aktuális ellenséggel riogató, annak üzengető háborús propagandakampány. 2015-ben az évben kormányzati kampányokra összesen 4,1 milliárd forint ment el. 2016-ban mindent felülírt a kvótanépszavazás, ez meglátszott a kampányköltségeken is. A népszavazási „tájékoztató” kampányra összesen több mint 10 milliárd forintot költöttek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.