Parlamenti vizsgálóbizottságot állítana fel a Jobbik, hogy tisztázni lehessen a Fidesz – a sajtóhírek alapján egyre zavarosabb – 2010-es kampánykiadásait. Volner János, a Jobbik frakcióvezetője a 24.hu keddi cikkére hivatkozott, miszerint a Fidesz kampányát szervező Hír TV Műsorszolgáltató és Hirdetésszervező Zrt. mostani vezetése nem találja annak nyomát, hogy hét évvel ezelőtt a költségeket kiszámlázták volna a pártnak.
– Ilyen módon tehát a Hír TV által nyújtott kampány teljesen ingyen volt – vélekedett az ellenzéki politikus, aki szerint ez az ügy felveti mind a tiltott pártfinanszírozás, mind pedig az adócsalás gyanúját. Egyúttal kíváncsi arra, hogy a 2010-es kampányban „mennyit csalt a Fidesz”, és mekkora kárt érte az adófizetőket, mindez pedig mennyiben befolyásolta a választások eredményét.
Az utóbbi évek tapasztalata az, hogy hiába kezdeményez az ellenzék vizsgálóbizottságot bármilyen, a kormány ügyeit firtató kérdésben, a testület végül nem jön létre. Az erről szóló jogszabály ugyanis számos lehetőséget ad, ami alapján el lehet elutasítani, hogy a képviselők vizsgálódhassanak. Az egyik például, hogy nem lehet olyan témában bizottságot életre hívni, amely az Állami Számvevőszék (ÁSZ) hatáskörébe tartozik.
Könnyen lehet, hogy ezúttal ez lesz az indok – hiszen fideszes politikusok rendre azzal igyekeznek alátámasztani, hogy szabályos volt az eljárásuk, hogy az ÁSZ akkoriban rendben talált mindent.
Az legalábbis biztos, hogy egyre több az egymással ellentétes információ a Fidesz 2010-ben folytatott plakátkampánya kapcsán. Azt lehet tudni, hogy a mostani kormánypárt akkor azt közölte az Állami Számvevőszékkel, hogy 35 millió forintot költött plakátokra; emögött pedig – nagyon úgy tűnik, hogy – számlák is voltak.
Az ÁSZ a Magyar Nemzet megkeresésére ugyanis azt közölte, hogy „a Fidesz és KDNP jelölőszervezetnél a kampánytevékenységre vonatkozó, annak jogszerűségét igazoló szerződések, egyéb kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási dokumentumok rendelkezésre álltak”.