Csetényi Csaba szerint nincs gond az álhírekkel

Úgy véli, a „fake news” (álhír) csak egy hordozó. Amúgy mindenkinek azt javasolja, hogy „olvasson ki a buborékból”.

MN
2017. 08. 30. 17:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csetényi Csaba szerint a „fake news”-zal az égvilágon semmi baj nincs, csak egy eszköz, amelyet meg kell tanulni használni – derül ki a Transindex beszámolójából. A csak Rogán Antal szomszédjaként emlegetett vállalkozó az RMDSZ és a Miért által szervezett zeteváraljai Edzőtáborban tartott előadást, melynek során az álhírekről is beszélt.

Fontos kiemelni: Csetényi mindezt úgy jelentette ki, hogy cége, a Network 360 Reklámügynökség vitte például a „kényszer-betelepítés ellen” kezdeményezett népszavazás tavalyi kampányát, népszerűsítették a kormány reformjait, reklámozták a paksi bővítést, és buzdítottak államkötvények vásárlására.

A cikk szerint Csetényi úgy véli: ha a politikában dolgozunk, akkor számunkra az álhír csak egy felület, hordozó. „A politika kicsit olyan, mint a tízpróba: mindig az nyer, aki a legjobban akarja, és mindenhez a legjobban ért. Meg egy kicsit olyan is, mint a viccből jött gladiátor, akinek nem az oroszlánnál kell gyorsabban futnia, csak a másik gladiátornál kell gyorsabbnak lennie. A politika is pont erről szól, nekünk csak a másik jelöltnél kell jobban és erősebben csinálnunk” – érvelt. Mint mondta, minden amerikai elnökválasztás után van valami új dolog, amire rásütik, hogy az a hibás, és a vesztünket fogja okozni, most épp a „fake news” a soros.

Azonban Csetényi szerint nem az álhír az igazi változás: kijelentette, hogy Donald Trump amerikai elnök választási győzelmével véget ért a tömegmédia kora, amely körülbelül kétszáz éve kezdődött. Annak idején ugyanis a márkáknak és a politikusoknak szükségük volt egy felületre, amelyen el tudnak jutni a vásárlókhoz és a szavazóikhoz, s valahogyan meg kellett győzni ezeknek a gazdáit, újságíróit, hogy az üzenet átjusson rajtuk, és valamilyen rezgést létrehozzon majd a vásárlókban. Ma viszont már a közösségi médián keresztül bármely márka és bármely politikus közvetlenül el tud jutni célközönségéhez – magyarázta.

Hozzátette: személyessé is kell tenni a kommunikációt, és ezt a profik úgy végzik, hogy a bejegyzésbe nem tesznek bele minden fontos információt, hanem várják, hogy kérdezzenek, reagáljanak az olvasók. Kitért arra is: a politikusnak mindemellett ugyanúgy kell használnia a tradicionális médiafelületeket, mint eddig, „meg kell próbálni minden térfigyelő kamerának interjút adni”.

Majd egy tanáccsal látta el az átlagfelhasználókat az álhírek kiszűréséhez: eszerint erőltetni kell, hogy kiolvassunk a buborékunkból, ne csak a nekünk tetsző hangokat halljuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.