Az eddigi három helyett már öt utazásszervezővel kötött négy évre szóló, 20 milliárd forintos keretösszegű szerződést a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) az állam nemzetközi utazásaira kiírt közbeszerzési eljárás után, még július 18-án. A győztes utazási irodák között szerepel az OTP Travel, az IBUSZ, a Weco-Travel – ez a három társaság már régóta megbízható partnere a kormánynak –, valamint új résztvevőként bekerült a kiválasztottak közé a Jet Travel és a korábbi pályázatok során mindig sikertelenül próbálkozó United 4 Bonafini Bindair. Így elvileg már 2021 nyaráig megoldódott az állami utak szervezése, de ez nem jelenti azt, hogy a következő négy évben biztosan nem írnak ki új eljárást a tárgykörben.
2015 tavaszán ugyanis már aláírtak egy 8,4 milliárd forintos, szintén négy évre szóló keretmegállapodást, amit tavaly ősszel azért kellett módosítani, mert túl gyorsan elköltötték az összeget. Úgy látszik azonban, hogy a betervezett 12,6 milliárd forint is kevés volt a repülőjegyek, szállások, autóbérlések és biztosítások fedezésére, ezért kellett most már kereken 20 milliárd forintra feltornászni az utazási költségvetést. Nincs garancia arra, hogy ez már elegendő lesz a külföldi számlákra, ugyanis például a 2015 áprilisától 2016 áprilisáig tartó időszakban 5,4 milliárd forintos végösszeg gyűlt össze. Igaz, 2014-ben 4,6 milliárd forintnál megállt a számláló.
Ehhez képest pedig nagyon puritán időszak volt a 2011 december és 2013 február közötti időszakra betervezett három és fél milliárd forintos keret.
A vonatkozó dokumentumokból az nem derült ki, hogy miért kellett az eddigi három helyett öt utazási iroda segítségét igénybe venni, de már az ajánlati felhívásban leszögezték, hogy legfeljebb öt ajánlattevővel kívánnak szerződést kötni. Nagy verseny mondjuk nem volt, hiszen eleve öt utazási iroda pályázott, és mind az öten megfeleltek az előírt alkalmassági követelményeknek.
A korábbi pályázatoknál még volt némi tülekedés, hiszen például a 2015-ös eljárás eredményhirdetése után vitarendezést is kért a United 4 Bonafini Bindair, de azt a KEF elutasította. A Bonafini akkor az IBUSZ ajánlatát furcsállotta, mondván, az árajánlata aránytalanul alacsony, megalapozatlan és a közbeszerzésben meghatározott feladatokat nem tudnák ellátni az ajánlatukban szereplő minimális szakemberlétszámmal. Még 2013-ban pedig a Malév Air Tours nem fogadta el az eredményt, ők az összes nyertes ajánlatát kifogásolták.