Nincs nyoma annak, hogy számlázták volna 2010-ben a Fidesz plakátkampányát – írta kedden a 24.hu. A hírportál levezette, hogy a jelenlegi kormánypárt kampányának lebonyolítására akkoriban kizárólagos ügynökségként a HírTV Műsorszolgáltató és Hirdetésszervező Zrt. szerződött. A HírTV jelenlegi vezetése átvizsgálta a 2010-es dokumentumokat, és komoly szabálytalanságokat, illetve rendellenességeket észlelt, amelyek az akkori menedzsment felelősségét is felvetik.
– A HírTV Zrt. ügynökségként például a Mahir Citypostert bízta meg a Fidesz közterületi kampányának lebonyolításával, de most nagyon úgy tűnik, hogy a 2010-es kampányban semmilyen közterületi költést nem számlázott tovább a Fidesznek – közölte Puskár Anett, a Mahir tanácsadója. Hozzátette azt is, hogy az ügy már jogászok előtt van, a HírTV Zrt. ugyanis azt tervezi, hogy büntetőfeljelentést tesz.
A HírTV elnöke akkor Liszkay Gábor volt, aki jelenleg a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mediaworks-öt vezeti. A Magyar Nemzet többször is kereste az ügyben Liszkay Gábort, ám eddig nem értük el.
A Mahir Cityposter akkor és ma is – lapunk tulajdonosa – Simicska Lajos reklámcége volt, a HírTV Hirdetésszervező Zrt. ugyanakkor csak 2015-ben került teljes egészében a birtokába. – 2010-ben opciós joggal rendelkező kisebbségi tulajdonos voltam – mondta a 24.hu-nak Simicska Lajos. Hozzátette, hogy „a társaság ügyeit a tényleges tulajdonos intézte, ezért minden esetleges szabálytalanságért vagy törvénytelenségért a cég tényleges irányítói felelnek”. – Azt kell megérteni, hogy ha valaki opciós joggal rendelkezik, az nem azt jelenti, hogy ténylegesen irányítja a céget, gondoljon a G-napra (2015. február 6.), amikor felállt a szerkesztőség egy része, hát azt nem én csináltam, mindenki elhiheti – fogalmazott az üzletember.
Az már korábban kiderült – ugyancsak a 24.hu írta meg – hogy 2010-ben a Fidesz az Állami Számvevőszéket (ÁSZ) is átverhette a plakátjai költségével. A választási kampány ideje alatt ugyanis a párt legalább 10200 köztéri reklámon hirdette magát, ezért a Mahir Cityposter bruttó 98 millió forint értékben számlázta le a kampányt a HírTv cégének. A Fidesz ugyanakkor az állami szervezetnek olyan elszámolást küldött, amelyen már csak 35.6 millió forintos plakátköltség szerepelt.