Huszonöt oldalon összegezte a Jobbik, miért tartja az – egykori fideszes országgyűlési képviselő, Domokos László által vezetett – Állami Számvevőszék (ÁSZ) több mint 660 millió forintos büntetését előrevetítő jelentéstervezetét jogsértőnek és szakmaiatlannak. Az ellenzéki párt frakcióvezetője, Volner János és gazdasági igazgatója, Schön Péter tegnap személyesen vitte az ÁSZ-hoz a dokumentumot, majd azt nyilvánosságra is hozták. Az állami intézmény legtöbb megállapítását valótlannak tartják. Így azokat, amelyek szerint nem volt együttműködő a Jobbik, vagyok azokat, amelyek a felelőtlen gazdálkodásról szólnak.
A kifogások jelentős része pedig azt ecseteli, hogy nem tudni, milyen módon kalkulálta ki az ÁSZ azt a 331 millió forintot, amennyivel szerintük olcsóbban béreltek plakátokat év elején a – lapunkat is magában foglaló médiaportfólió tulajdonosához – Simicska Lajoshoz köthető cégektől. (Ezenfelül ugyanekkora összeget levonnának majd a pártnak járó állami támogatásból.) Az ÁSZ semmiféle számítást nem közölt az összegre vonatkozóan, és semmilyen dokumentummal nem támasztotta alá álláspontját.
Csak annyit mondtak eddig, hogy ha egy párt bármilyen piaci szolgáltatást a piaci ár alatt vesz igénybe, az tiltott pártfinanszírozásnak minősül.
– Piacgazdaságban az ár az eladó és a vevő közötti alku nyomán, többféle szempont, körülmény mérlegelésével alakul ki – írta észrevételeiben a Jobbik, hozzátéve, hogy az ÁSZ nem árhatóság, nem diktálhat árakat. Felidézi a párt azt is, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) még a nyáron házkutatást tartott Simicska Lajos plakátcégeinél, majd saját állításaik alátámasztására hosszasan idézték az ott felvett jegyzőkönyvet. Eszerint a cégek többféle módon értékesítenek, ezekhez pedig többféle ár is társul. A legolcsóbbnak az a lényege, hogy a plakátcég azokon a felületeken biztosít hirdetéseket, amelyeket addig nem tudott eladni, vagyis bérlő nélkül üresen maradnának. Ez egyfajta utolsó pillanatban kötött szerződésnek felel meg, ilyen konstrukcióban szerződtek a Jobbik mellett három másik céggel is. – Elmondhatjuk, hogy az ÁSZ a jelentéstervezetében megfogalmazott állítások alapján nyilvánvalóan nem ismeri a közterületi reklámpiacot – összegezte álláspontját a Jobbik, kifejtve azt is, hogy ebben a szektorban a közzétett listaár és a tényleges vásárlási ár között akár 70–90 százalékos eltérés is lehetséges.