A nyomozás során beszerzett bizonyítékok szerint a gödöllői repülőtér repülésirányítója tudott arról, az egyik felszálló gépnek nem működik a magasságmérője. Ennek ellenére 2016. szeptember 18-án engedélyezte a gép és egy másik sportrepülőgép szinte egyszerre történő felszállást. A hibás műszer miatt a repülési adatok nem voltak követhetőek, és a két gép a levegőben összeütközött. Az egyik gépről az ejtőernyősök még ki tudtak ugrani a zuhanás előtt, de a pilóta szörnyethalt. A másik gép is a földbe csapódott, a pilóta mellett egy nő és egy kilencéves, születésnapjára sétarepülést kérő kisfiú is életét vesztette.
nem lesz baj
A kettőnél több ember halálát okozó gondatlan veszélyeztetésének vétsége és a légi közlekedés veszélyeztetése bűntett vádja miatt elrendelt eljárásban 2021. február 23-án a gödöllői reptéren tartott zárt, helyszíni bírói szemlét és szakértői meghallgatást a Gödöllői Járásbíróság. A vádhatóság szerint a légi balesetet az okozta, hogy az ugrásra készülőket szállító pilóta a felszállási engedélyt annak ellenére megkapta a repülés irányítójától, hogy a repülőgépébe szerelt magasságmérő műszer nem működött, amiről a repülés vezetője is tudott. Emiatt viszont a légi irányító számára sem jelent meg a repülési magasságra vonatkozó adat, így nem tudta erről tájékoztatni a másik felszálló gép pilótáját, aki ráadásul nem rendelkezett arra az időpontra érvényes repülési engedéllyel. A gödöllői B. Lajos, a repülés irányítója, erről is tudott, de úgy gondolta, a gép botkormányánál egy rutinos pilóta ül, nem lehet baj.

Fotó: Police.hu
szemből ütköztek
A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálata szerint a gépek szemből ütköztek egymásnak a levegőben, majd a földbe csapódtak. A Magyar Nemzet információi szerint a baleset idején a repülőtér körzetében speciális légtérhasználati szabályok voltak érvényben. Minden repülés csak az éppen zajló ejtőernyős bajnokság prioritásának figyelembevételével volt engedélyezett, de a repülésirányító engedélyével felszálltak más gépek is. A nyomozás megállapította, a repülés irányító reptérvezető kizárólagos felelősségét, ezért a vádhatóság öt év fogházban letöltendő szabadságvesztést, illetve a repüléstől öt évre eltiltást kért a most 75 éves vádlottra, amennyiben elismeri bűnösségét.