Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat a Ryanair

A Védett Társadalom Alapítvány szerint elfogadhatatlan, hogy a légitársaság másodrendű európaiakként kezeli a magyarokat.

Magyar Nemzet
2022. 06. 16. 16:31
Budapest, 2022. május 22. A Ryanair egy írországi központú diszkont légitársaság egyik Boeing 737-es típusú utasszállító repülõgépe emelkedik fel a Liszt Ferenc Nemzetközi repülõtérrõl. MTVA/Bizományosi: Faludi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Faludi Imre
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ryanair ne vonjon le utólagos díjat a magyar fogyasztók bankkártyáiról, viszont végre nyisson ügyfélszolgálatot Magyarországon!

– kezdeményezte közleményükben a Védett Társadalom Alapítvány. A szervezet fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága súlyosan jogsértőnek tartja, hogy a Ryanair utólagosan meg kívánja terhelni azoknak a magyar fogyasztóknak a bankkártyáját, akik korábban már megvették nála a repülőjegyeket. Mint írják, a Ryanair a bankkártyák utólagos megterhelésével megsérti a fogyasztók jogait és a magyar és európai uniós jogszabályokba ütköző tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat.

A Védett Társadalom Alapítvány közleményükben 

felszólítja az írországi Ryanair vállalatot, hogy a magyar kormány fogyasztóvédelmi eljárásának befejeződése előtt ne vonja le a fogyasztók bankkártyájáról az utólag felszámított jogtalan díjat. Egyúttal arra bátorítják a fogyasztóvédelmi hatóságot, hogy mielőbb ideiglenes intézkedést foganatosítson a Ryanairrel szemben, és ideiglenes végzéssel tiltsa meg, hogy az eljárás befejeződéséig az ír légitársaság a magyar fogyasztókat zsarolhassa, bankkártyájukról az utólagos díjat levonja.

Szerintük elfogadhatatlan, hogy a Ryanair másodrendű európaiakként kezeli a magyar fogyasztókat, és nem ad megfelelő lehetőséget a fogyasztói panaszok benyújtására. „A jelenlegi visszaélés fényében is jogos elvárás, hogy a nagyszámú magyarországi fogyasztónak külföldről szolgáltatást nyújtó vállalatok, mint a Ryanair és a Facebook kötelesek legyenek a magyarországi fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot üzemeltetni, ott is fogadni a fogyasztói panaszokat” – emelte ki a Védett Társadalom Alapítvány, majd hozzátették: „Erre az energiaszolgáltató vállalatokat a fogyasztóvédelmi törvény már most is kötelezi, igazságos lenne a kötelezettség további iparágakra kiterjesztése.”

 

Borítókép: A Ryanair egy írországi központú diszkont-légitársaság egyik Boeing–737-es típusú utasszállító repülőgépe emelkedik fel a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről (Fotó: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.